Fotografijų cikle – lietuvių liaudies ir Rytų kultūros ryšys

Fotografijų cikle – lietuvių liaudies ir Rytų kultūros ryšys

Fotografijų cikle – lietuvių liaudies ir Rytų kultūros ryšys

Šiaulių universiteto Humanitariniame fakultete atidaryta pirmoji personalinė buvusios universiteto studentės Ramunės Olickaitės fotografijų paroda „Tarp...“

Pasak menininkės, fotografijų ciklo idėja susiformavo besidomint chna laikinųjų tatuiruočių dekoravimo ant kūno menu, Rytų kultūros tradicijomis bei jų ištakomis, filosofija.

Pradžioje piešiniuose ant kūno mergina naudojo rytietišką ornamentiką ir simbolius, tačiau palaipsniui ėmė gilintis į lietuvių liaudies simbolius, mezginių ornamentiką. Juose įžvelgė galimybes plėstis kūno dekoravimo menui chna dažais.

„Pamaniau, kodėl negalėčiau šių dviejų dalykų sujungti fotografijoje? Analizuojant ir jungiant jas bandau atrasti savo stilių kūryboje bei pasisemti idėjų kitiems kūriniams“, – sakė autorė.

R. Olickaitė šią parodą vadina eksperimentine – įvadu tolesnei kūrybai. Pavadinimas „Tarp...“ simbolizuoja tarpsnį tarp esamų ir būsimų kūrinių, kūrybinės išraiškos paieškas, eskizus.

Lietuvių liaudies simbolius fotografijose autorė bandė pritaikyti ant kūno, pavaizduoti keliasluoksnėse nuotraukose. Jose pozuoja ne tik draugai, bet ir pati fotografė, kūnus dengia tradicinės lietuviškos raštuotos skaros.

„Skaros man kaip moteriškumo, buities simbolis. Bandau atrasti vidinę prasmę, ką tai man reiškia asmeniškai. Naudoju tai, kas man pačiai artima“, – sakė fotografė.

„Šiaulių krašto“ inf.

Jono TAMULIO nuotr.

SĄSAJOS: Parodos „Tarp...“ autorė Ramunė Olickaitė fotografijose susiejo Rytų kultūrai būdingus chna kūno meno piešinius ir lietuvių liaudies ornamentus.