Naujos marketingo taisyklės: neverta spėlioti, reikia analizuoti

Naujos marketingo taisyklės: neverta spėlioti, reikia analizuoti

Nau­jos mar­ke­tin­go tai­syk­lės: ne­ver­ta spė­lio­ti, rei­kia ana­li­zuo­ti

Šiau­lių vers­lo at­sto­vai ir mar­ke­tin­go spe­cia­lis­tai va­sa­rio 26 die­ną rink­sis į Lie­tu­vos mar­ke­tin­go aso­cia­ci­jos (Li­MA) ren­gia­mą kon­fe­ren­ci­ją „Li­MA Day Šiau­liai 2016. Dė­me­sio stra­te­gi­ja“. Šeš­tą kar­tą or­ga­ni­zuo­ja­ma kon­fe­ren­ci­ja išau­go iki vi­sos die­nos ren­gi­nio ir su­kvie­tė net 13 pra­ne­šė­jų, ku­rie kal­bės apie tai, kaip iš­lik­ti ne­ly­gio­je ko­vo­je dėl var­to­to­jų dė­me­sio šian­dien ir atei­ty­je. Pra­ne­šė­jai ir da­ly­viai griaus mi­tus apie tai, kas rek­la­mo­je vei­kia, o ką jau rei­kia pa­mirš­ti, kaip mąs­to var­to­to­jai, o kaip – mar­ke­tin­gis­tai bei kar­tu ieš­kos at­sa­ky­mo į am­ži­ną klau­si­mą – kaip su­do­min­ti klien­tus ir iš­lai­ky­ti jų dė­me­sį.

Ar­tė­jant kon­fe­ren­ci­jai, kal­ba­mės su vie­nu iš lek­to­rių – skait­me­ni­nės rek­la­mos ir ko­mu­ni­ka­ci­jos agen­tū­ros „So­cia­lus mar­ke­tin­gas“ va­do­vu Ari­ju­mi Ža­ku, ku­ris pa­de­da gau­dy­tis pa­ra­le­li­nia­me so­cia­li­nių tink­lų pa­sau­ly­je. Pa­sak Ari­jaus – žai­di­mo tai­syk­lės pa­si­kei­tė, o tiks­liau – kei­čia­si nuo­lat, tad no­rint ne­lik­ti bran­giai kai­nuo­jan­čio­je už­marš­ty­je, bū­ti­na veik­ti.

Skel­bia­te, kad tai­syk­lės kei­čia­si – ar so­cia­li­niuo­se tink­luo­se iš vi­so ga­lio­ja ko­kios nors tai­syk­lės, ar svar­bu žūt­būt at­ras­ti kaž­ką nau­jo, ko nie­kas ki­tas dar ne­da­rė?

Tai­syk­lės iš tie­sų pa­si­kei­tė. Tai, kas vei­kė anks­čiau, da­bar ne­be­vei­kia. Bep­ras­mis tu­ri­nys, ne­są­mo­nin­gi kon­kur­sai, žūt­bū­ti­nis li­ke'ų rin­ki­mas ar orien­ta­vi­ma­sis į ger­bė­jų skai­čių – tai ti­pi­nės pro­ble­mos, su ku­rio­mis su­si­du­ria pre­kių ženk­lai. La­bai daž­nai įmo­nių va­do­vai spau­džia sa­vo mar­ke­tin­go ar ko­mu­ni­ka­ci­jos spe­cia­lis­tus ir ke­lia jiems ne­tei­sin­gus tiks­lus. O jie ne­tu­ri ga­li­my­bės ap­si­gin­ti ir bū­na pri­vers­ti va­do­vau­tis nu­ro­dy­mais. To­dėl es­mė – ne at­ras­ti kaž­ką nau­jo, o da­ry­ti tai, kas ku­ria nau­dą ir ver­tę var­to­to­jui.

Rek­la­mos kū­rė­jai juo­kau­ja – „ko­pi­juok ir di­džiuo­kis“ bei ne­ven­gia sek­ti jau pa­tik­rin­to­mis pė­do­mis. Ką iš tie­sų ga­li­ma sėk­min­gai ko­pi­juo­ti, ar ki­taip ta­riant – adap­tuo­ti, o ka­da ge­riau veng­ti sek­ti pa­skui mi­nią?

Aš esu ori­gi­na­laus ir uni­ka­laus tu­ri­nio ša­li­nin­kas. So­cia­li­niai tink­lai – tai la­bai di­na­miš­ka ir į si­tua­ci­ją la­bai grei­tai tu­rin­ti rea­guo­ti ko­mu­ni­ka­ci­jos erd­vė. Sa­ky­ki­me, mū­sų pa­tir­tis ro­do, kad re­cep­tai, ku­rie lie­tu­viams at­ro­do ska­nūs, lat­viams – ne­ska­nūs, o es­tai iš­vis ne­sup­ran­ta, kas tai yra. To­dėl tu­ri­nys, ku­ris bu­vo su­kur­tas dėl kaž­ko­kio tiks­lo kaž­ko­kiai konk­re­čiai tiks­li­nei au­di­to­ri­jai vi­sai ne­bū­ti­nai tiks ki­tam tiks­lui ir ki­tai tiks­li­nei au­di­to­ri­jai.

Ku­ris ke­lias pa­ti­ki­mes­nis – iš­si­skir­ti ir ri­zi­kuo­ti, kad lik­si ne­sup­ras­tas ar sek­ti pa­skui ma­das ir ri­zi­kuo­ti, kad lik­si ne­pas­te­bė­tas? Gal yra ir tre­čias ke­lias?

Aš pa­si­rink­čiau ri­zi­kuo­ti ir bū­ti su­pras­tam bei pa­ste­bė­tam. Kiek­vie­nas pre­kės ženk­las tu­ri sa­vo pro­ble­ma­ti­ką, sa­vo tiks­lus, iš­šū­kius ir lū­kes­čius. Spren­di­mų rei­kė­tų ieš­ko­ti tik įver­ti­nus vi­sus šiuos fak­to­rius.

Dar vi­sai ne­se­niai įvai­rūs rek­la­mos gu­ru skel­bė, kad „rek­la­miš­ka“ rek­la­ma ne­be­vei­kia, rei­kia įdo­maus tu­ri­nio. Vė­liau paaiš­kė­jo, kad ge­ro tu­ri­nio neuž­ten­ka, rei­kia jį dar ir tin­ka­mai pa­teik­ti.

Iš tik­rų­jų, apie rek­la­mos po­vei­kio ma­žė­ji­mą bu­vo ir yra kal­ba­ma vi­sais lai­kais, vi­so­se am­žiaus ka­te­go­ri­jo­se. Ty­ri­mai ro­do, kad tam tik­rais at­ve­jais tai ga­li bū­ti tie­sa, ta­čiau, ma­no nuo­mo­ne, jei­gu rek­la­ma ne­veik­tų, nė vie­nas pre­kės ženk­las ne­si­rek­la­muo­tų, nes tai bū­tų tie­siog be­pras­miš­ka.

Mes gy­ve­na­me in­for­ma­ci­jos per­tek­liaus am­žiu­je, ka­da mū­sų dė­me­sį ban­do pa­trauk­ti ko­ne kiek­vie­nas pre­kės ženk­las. Kal­bant apie Fa­ce­book'ą, jis yra su­kū­ręs sa­vo al­go­rit­mą, ku­rio pa­grin­di­nis tiks­las – kiek­vie­nam var­to­to­jui iš­filt­ruo­ti tik jam la­biau­siai tin­kan­tį tu­ri­nį. Koks yra al­go­rit­mo prin­ci­pas ir ko­kiais bū­dais ga­li­ma jį „šiek tiek apei­ti“ – tai ga­na pla­ti at­ski­ra te­ma.

Tad jei gy­ve­na­me am­žiu­je, kur vis­ko tie­siog per daug – kas to­liau?

Ne­rei­kė­tų pa­mirš­ti, kad šiais lai­kais mes tu­rė­tu­me ne­be­nau­do­ti in­tui­ty­vaus mar­ke­tin­go, kai rek­la­mi­niai ar ko­mu­ni­ka­ci­niai spren­di­mai prii­ma­mi to­dėl, kad „mes taip jau­čia­me“. Šian­dien mes pri­va­lo­me sek­ti duo­me­nis, ma­tuo­ti vis­ką, ką tik ga­li­me – ana­li­zuo­da­mi re­zul­ta­tus, vi­sa­da ra­si­me mū­sų tiks­li­nei au­di­to­ri­jai tin­ka­mą spren­di­mą. Ne­rei­kia spė­lio­ti, rei­kia ana­li­zuo­ti.

Pa­bai­gai – pa­pras­tas tie­sus klau­si­mas – ar tie­sa, kad šian­die­nos var­to­to­jas jau vis­ką ma­tė ir gir­dė­jo? O gal jo vi­sai ne­rei­kia ste­bin­ti?

Ne­ma­nau, kad mar­ke­tin­go spe­cia­lis­tų už­duo­tis – links­min­ti var­to­to­jus (iš­sky­rus spe­ci­fi­nius pro­duk­tus ar pa­slau­gas). Mū­sų už­duo­tis – su­do­min­ti var­to­to­jus, net ir tuos, ku­riems at­ro­do, kad jie vis­ką ži­no ge­riau. O kai var­to­to­jai įsi­trau­kę, jie apie nie­ką ki­tą ne­mąs­to. Re­ziu­muo­jant, ko­mu­ni­ka­ci­jos so­cia­li­niuo­se tink­luo­se (ir daž­nai ne tik juo­se) tiks­las – su­teik­ti var­to­to­jui pri­dė­ti­nės ver­tės, su­kur­ti mo­ty­va­ci­ją, ko­dėl jis tu­ri su mu­mis drau­gau­ti ir ko­kia jam iš to nau­da.

Dė­ko­ja­me Ari­jui Ža­kui už po­kal­bį ir kvie­čia­me va­sa­rio 26 die­ną ap­si­lan­ky­ti Šiau­lių are­no­je, di­džiau­sio­je mar­ke­tin­go kon­fe­ren­ci­jo­je Šiau­rės Lie­tu­vo­je „Li­MA Day Šiau­liai 2016. Dė­me­sio stra­te­gi­ja“.

Tarp ki­tų pra­ne­šė­jų – Do­vi­lė Fil­ma­na­vi­čiū­tė, kū­ry­bi­nės agen­tū­ros „Adell Tai­vas Ogil­vy“ skait­me­ni­nių spren­di­mų sky­riaus va­do­vė, ku­ri pa­tars, kaip su­vi­lio­ti iš­le­pu­sią au­di­to­ri­ją ir lik­ti kū­ry­biš­kam, įdo­miam ir nau­din­gam. Ta­das Kups­čys, rek­la­mos pla­na­vi­mo agen­tū­ros „Om­ni­com Me­dia Group“ skait­me­ni­nės ko­mu­ni­ka­ci­jos pa­da­li­nio va­do­vas, dau­giau dė­me­sio skirs pre­kių ženk­lų ka­rams skait­me­ni­nė­je erd­vė­je. Ar­tū­ras Bu­lo­ta, kū­ry­bi­nių dar­buo­to­jų bend­ra­dar­bia­vi­mo cent­ro „Ta­lent Gar­den“ įkū­rė­jas pa­žvelgs į atei­ties kul­tū­rą ir tai, ko­kių pa­slau­gų ir pro­duk­tų rei­kės ry­toj. Vieš­nia iš Ar­gen­ti­nos – Vic­to­ria Diaz, agen­tū­ros „Bran­ding To­mor­row“ įkū­rė­ja, at­kreips dė­me­sį į atei­ties gy­ve­ni­mo bū­do pre­kių ženk­lus, neat­sie­ja­mus nuo nau­jų žmo­nių įpro­čių. Se­mio­ti­kas And­rius Gri­gor­je­vas, in­teg­ruo­tos ko­mu­ni­ka­ci­jos gru­pės „Idea Group“ stra­te­gi­jos va­do­vas Bal­ti­jos ša­ly­se pa­kvies pa­žvelg­ti pla­čiau ir stra­te­gi­ją su­pras­ti kaip bū­dą mąs­ty­ti apie atei­tį, mo­de­liuo­ti ją ir taip pel­ny­ti var­to­to­jų dė­me­sį.

Apie pra­kti­nius rek­la­mos idė­jų tai­ky­mo as­pek­tus pa­pa­sa­kos Šiau­rės Lie­tu­vos re­gio­no sėk­min­go vers­lo is­to­ri­jų au­to­riai – AB „Šiau­lių ban­kas“, UAB „Vil­mers“, AB „GU­BER­NI­JA“, elekt­ro­ni­nė par­duo­tu­vė „B-a.eu“ ir „Pak­ruo­jo dva­ras“.

Vi­sa ren­gi­nio pro­gra­ma ir re­gist­ra­ci­ja: http://www.li­ma.lt/lt/renginiai/artimiausi-renginiai/item/283.html   

„Mes gy­ve­na­me in­for­ma­ci­jos per­tek­liaus am­žiu­je, to­dėl la­bai svar­bu ana­li­zuo­ti ir at­si­rink­ti tai, kas ver­ta dė­me­sio“, – tei­gia Ari­jus Ža­kas, agen­tū­ros „So­cia­lus mar­ke­tin­gas“ va­do­vas.