
Naujausios
Ūkininkas negali neskraidyti
Baldegiuose (Kelmės r.) ūkininkaujantis Raimondas Noreika nuo septyniolikos metų nesiskiria su lėktuvais: skraido, konstruoja, skraidina draugus ir pažįstamus.
Naujausias ūkininko pirkinys – čekų gamybos lėktuvas „Zephyr“ – kol kas stovi ūkininko prieš keletą metų pastatytame didžiuliame angare.
Dalia KARPAVIČIENĖ
daliak@skrastas.lt
Iš pirmo žvilgsnio ūkininkai Regina ir Raimondas Noreikos lyg ir niekuo nesiskiria nuo kitų kaimo žmonių: laiko gyvulių, dirba žemę.
Tačiau Raimondas Noreika yra vienintelis rajono gyventojas, ne tik ūkininkas, turintis nuosavą lėktuvą ir sklandytojo licenciją.
Neseniai Vokietijoje baldegiškis įsigijo čekų gamybos dvivietį lėktuvą „Zephyr“. Pirkinys stovi šalia ūkininko namų pastatytame didžiuliame, 280 kvadratinių metų angare, kuriame, be „Zephyr“, vietos užtenka ir kolegų skraidytojų iš Raseinių dviems lėktuvams, ir ūkininko žemės ūkio technikai. Garaže – ir dailus juodas motociklas.
„Čia sutilpę visi mano pomėgiai“, – sakė Raimondas Noreika, rodydamas į lėktuvą ir motociklą.
Baldegiškis pasakojo jau seniai ketinęs įsigyti modernesnį negu turėjo anksčiau lėktuvą.
„Zephyr“ – lengvesnis, greitesnis, patogesnis, mažiau naudojantis kuro. Senuoju lėktuvu per valandą buvo galima nuskristi 140 kilometrų, naujuoju – 180 kilometrų. 100 kilometrų sunaudojama apie 12 litrų benzino.
„Kada laiko turiu ir noriu, tada ir galiu kilti į padanges, į maždaug 300 metrų aukštį. Žinoma, jei tik oro sąlygos leidžia. Labiausiai skrydžiui trukdo rūkas, blogas matomumas. Šaltis neturi jokios reikšmės. Pernai sumaniau paskraidyti ir per Kalėdas.“
Raimondas Noreika priklauso Ultralengvųjų orlaivių federacijai, dalyvauja federacijos organizuojamose šventėse, sąskrydžiuose. Licenciją skraidyti baldegiškis turi atnaujinti kas dveji metai. Pakilti ir paskraidyti būtina kartą per du-tris mėnesius, kad nesusilpnėtų pilotavimo įgūdžiai.
Pirmasis Raimondo susipažinimas su lėktuvais įvyko, kai jam buvo 17 metų. Vaikinas mokėsi Alytuje, ten veikė aeroklubas. Vėliau R. Noreika baigė sukarintą mokyklą Ukrainoje ir Rusijoje, skraidė ir reaktyviniais lėktuvais.
Raimondas lėktuvus ir konstruoja. Prieš gerą dešimtmetį, skrendančiam netoli Kauno savo sukonstruotu „Viražu“, baldegiškiui nutiko nemalonus įvykis – staiga sugedo variklis. Teko leistis pievoje.
„Keisčiausia, kad visai šalia pievos buvo gražiausia 400 metrų aerodromo juosta, bet nei aš, nei kartu skridęs draugas, nepastebėjome. Viskas gerai baigėsi. Nė kiek neišsigandau“, – pasakojo R. Noreika.
Lėktuvai, skraidymas – Raimondo Noreikos didysis ir nepigus gyvenimo pomėgis, neduodantis materialinės naudos. „Vargiai rasi pomėgį, iš kurio išgyventum. Todėl, kaip ir daugelis kaimo žmonių, esame pirmiausia ūkininkai, aš dar turguose prekiauju pašarais“,– sakė baldegiškis.
Regina ir Raimondas Noreikos ūkininkauti Baldegiuose pradėjo išsiardžius kolūkiui, seniau kaip prieš 20 metų.
Jauna šeima teturėjo tris karves. Dabar pieningų karvių – jau 25, dar dešimt telyčių. Bandą ūkininkai prisiaugino iš savų karvių.
„Su karvėmis aš – nuo vaikystės. Mama karves pradėjo melžti, kai man buvo dešimt metų. Ir aš išmokau. Vėliau ir pati ne vienerius metus melžėja dirbau, kol su vyru ūkininkauti pradėjome“, – pasakojo Regina Noreikienė.
Žemės ūkininkavimo pradžioje teturėjo irgi vos kelis hektarus. Po truputį pirko, gavo dovanų keturis hektarus iš Reginos Noreikienės mamos. Šiuo metu ūkininkų valdos – netoli 50 hektarų dirbamos žemės ir pievų bei ganyklų.
Nors Regina ir Raimondas Noreikos užaugino sūnų ir dvi dukras, vaikai neketina grįžti į kaimą. „Aivaras su šeima jau šešeri metai Švedijoje, įsitvirtino, savo vietą surado, Sonata – Vilniuje, kirpėja, Evelina dar studentė, bet baigusi studijas, ketina būti teisininke arba policininke. Nors ir modernizuoto ūkio vaikams nereikia. Gal anūkai bus mūsų gyvenimo tęsėjai?“,– sakė Regina ir Raimondas Noreikos.
Autorės nuotr.
Naujausias Raimondo Noreikos lėktuvėlis – čekų gamybos „Zephyr“, įsigytas Vokietijoje.
Baldegiuose ūkininkai Regina ir Raimondas Noreikos laiko 25 pieninių karvių ir dešimties telyčių bandą.