
Naujausios
APKLAUSA
Ar pritariate siūlymui ilginti mokslo metus?
Renė, buvusi pedagogė:
– Nepritariu – noriu, kad vaikai ilgiau pabūtų su tėvais, daugiau pabendrautų, kur nors kartu išvažiuotų. Manau, dabar mokslo lygis yra žemesnis nei kitose Europos šalyse. Mokytojai turi labiau kelti savo kompetenciją. Žmonės, dirbantys su vaikais, turi būti sąžiningi, sąmoningi, turintys vertybes. Aš pati esu baigusi tuometinį Vilniaus pedagoginį institutą, ketverius metus dirbau mokytoja mokykloje, vėliau dirbau vaikų darželyje. Sistema patiems pedagogams labai sudėtinga.
Vytautas, tautodailininkas, pensininkas:
– Pirmiausia reikėtų tvarkyti reikalus mokykloje dėl įvairių išeiginių, laisvadienių, švenčių, šventelių... Jas sumažinus mokslų tikrai gautųsi ilgiau nei dvi savaitės. Mano anūkui, žinau, daug laisvų dienų būna. Mokyklinės programos vaikus „marudija“ – maišo jiems protą, nespėja susigaudyti. Informacijos per daug kiša į galvą, man atrodo, anksčiau viskas buvo konkrečiau. Reikėtų dabartinę mokymosi programą protingiau sudėlioti.
Jovita, virėja:
– Jei tai duos naudos vaikų mokslams, pagerins jų kokybę – kodėl ne. Vaikai dažniausiai vasaros laiku nebesimoko, jiems svarbiau išlėkti į gamtą, tad abejoju dėl naudos. Mokykloje vaikai labai nepagarbiai žiūri į mokytojus, mokytojai taip pat neatsakingai su jais bendrauja. Čia ne mažų atlyginimų problema – tiesiog mokyklose trūksta asmenybių. Mano vaikai, lankydami mokyklą labiausiai skųsdavosi, kad mokytojai neranda bendros kalbos su mokiniais. Jei ir vieni, ir kiti vienas kitą vertina atsainiai, tai jaučiama, gaunasi užburtas ratas.
Remigijus JANELIŪNAS, sporto klubo „Eurogym“ treneris:
– Geriausia būtų kuo mažiau tarpų – siūlyčiau ne ilginti mokslo metus, o kokybiškai sudėlioti grafiką. Mokykloje reikėtų labiau kreipti dėmesį į vaikų individualumą, jų stiprybes, o ne silpnybes, pagal tai paskirstyti mokymo programas. Tik ugdant stiprybes galima tobulėti. Pavyzdžiui, vieni labiau sportiški, kiti – meniškesni, o dabar nors nesiseka muzika, vis vien liepia dainuoti... Man pačiam mokykloje labiausiai nepatikdavo, kai liepdavo daryti tai, ko nenoriu, neišklausydavo. Dailės pamokoje mokytoja versdavo piešti pavasarį, nors aš norėjau piešti mašiną.
Saulius TAMULIS, tautodailininkas:
– Jei vaikams poilsio užteks, kodėl nepailginus mokslo metų. Drastiškų pokyčių švietimo sistemoje nereikia, bet didesnis užimtumas būtų tik į gera. Mokiniai turėtų mažiau dyko laiko, jis būtų skiriamas mokslams, tai tikrai būtų naudinga jų ateičiai. Visos žinios, mokslai kaupiasi į bendrą ateities išmonės skrynelę.
Kalbino Simona SIMONAVIČĖ, fotografavo Giedrius BARANAUSKAS