Naujovė: į Jūsų namus atvyksta mobilusis paštininkas

Naujovė: į Jūsų namus atvyksta mobilusis paštininkas

Nau­jo­vė: į Jū­sų na­mus at­vyks­ta mo­bi­lu­sis pa­šti­nin­kas

Jau bir­že­lį sep­ty­nių Rad­vi­liš­kio ra­jo­no se­niū­ni­jų gy­ven­to­jams, pri­rei­kus pa­što pa­slau­gų, ne­be­rei­kės vyk­ti iki ar­ti­miau­sio pa­što sky­riaus – pa­šti­nin­kas pa­ts at­vyks pas juos į na­mus. Šią nau­jo­vę AB Lie­tu­vos pa­štas pir­miau­sia pa­siū­lė Rad­vi­liš­kio ir Ute­nos kai­miš­kų­jų se­niū­ni­jų žmo­nėms.

Mo­ni­ka GRUN­DAI­TĖ

Nau­jo­vės – sep­ty­nio­se se­niū­ni­jo­se

Mo­der­nias per­tvar­kas už po­ros mė­ne­sių pir­mie­ji pa­jus Alks­niu­pių, Aukš­tel­kų, Si­dab­ra­vo, Skė­mių, Šau­ko­to, Šiau­lė­nų ir Ty­ru­lių pa­štų ap­tar­nau­ja­mi gy­ven­to­jai. Čia pir­miau­sia bus pri­tai­ky­tas nau­ja­sis kai­mo laiš­ki­nin­ko dar­bo mo­de­lis – vie­toj ma­žuo­se kai­mo pa­šte­liuo­se tei­kia­mų pa­što pa­slau­gų vi­sas pa­slau­gas su­teiks mo­bi­lie­ji pa­šti­nin­kai, ku­rie žmo­nes ap­tar­naus nu­ma­ty­to­se se­niū­ni­jos vie­to­se ar­ba at­vyks į na­mus.

Die­gia­ma Lie­tu­vos pa­što nau­jo­vė vi­suo­me­nei bu­vo pri­sta­ty­ta dar per­nai ru­de­nį, o sau­sį apie mo­der­ni­zuo­ja­mas kai­me pa­što pa­slau­gas dis­ku­tuo­ta su Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos at­sto­vais bei se­niū­nais. Ko­vą AB Lie­tu­vos pa­štas ge­ne­ra­li­nė di­rek­to­rė Li­na Min­de­rie­nė ir Tink­lo di­rek­to­rė In­ga Dun­du­lie­nė su ja su­pa­žin­di­no ir ra­jo­no Ta­ry­bą.

„Mums la­bai svar­bu, kad, įgy­ven­di­nus nau­ją­jį mo­de­lį, kai­mo laiš­ki­nin­kas pa­sieks ir ato­kiau­siuo­se vien­kie­miuo­se gy­ve­nan­čius žmo­nes, o ga­li­my­bių nau­do­tis pa­što pa­slau­go­mis ge­ro­kai pa­dau­gės, nes juk iš es­mės pa­štas nė­ra vien tik pa­sta­tas. Pir­miau­sia tai – žmo­gus (laiš­ki­nin­kas), ku­ris tei­kia pa­što pa­slau­gas.

Jau da­bar spau­dą ar ko­res­pon­den­ci­ją pri­sta­tan­tis laiš­ki­nin­kas yra ko­ne la­biau­siai kai­muo­se lau­kia­mas žmo­gus. Ypač tą pa­jau­čia su vy­res­nio am­žiaus žmo­nė­mis bend­rau­jan­tys mū­sų dar­buo­to­jai. Ma­no­me, jog laiš­ki­nin­kų dar­bo pa­si­kei­ti­mas kai­me šį ry­šį su klien­tais dar la­biau su­stip­rins, o gy­ven­to­jai net ne­pa­si­ges ri­bo­tą lai­ką dirb­da­vu­sių pa­što sky­rių“, – sa­kė I. Dun­du­lie­nė.

Po­ky­čius pa­ska­ti­no pra­stė­jan­ti de­mog­ra­fi­nė si­tua­ci­ja

Anot pa­što ad­mi­nist­ra­ci­jos, nu­ma­to­mos per­tvar­kos nė­ra kaž­kie­no už­gai­da – keis­ti kai­mo pa­štų ir laiš­ki­nin­kų veik­los mo­de­lį Lie­tu­vos pa­štą pa­ska­ti­no rea­ly­bė. O la­biau­siai – pra­stė­jan­ti ša­lies de­mog­ra­fi­nė si­tua­ci­ja, ku­ri itin ryš­kiai pa­ste­bi­ma Lie­tu­vos re­gio­nuo­se ir tu­ri ne­ma­žos įta­kos pa­što veik­lai.

Sta­tis­ti­ka ro­do, kad nuo 2014-ųjų pa­što pa­slau­gų apim­tys su­si­trau­kė iki 10 pro­cen­tų. Į ne­di­de­lius kai­mo pa­štus, ku­rie šiuo me­tu klien­tus ap­tar­nau­ja vos po 2-4 va­lan­das per die­ną, už­su­ka mi­ni­ma­liai žmo­nių, to­dėl tei­kia­mų pa­što pa­slau­gų apim­tys yra itin ne­di­de­lės.

Pa­vyz­džiui, Skė­mių ir Ty­ru­lių pa­štuo­se per sa­vai­tę yra pri­duo­da­mos siųs­ti tik 3-4 siun­tos, o dar ma­žiau jų pa­štuo­se yra iš­duo­da­ma.

„Po­ky­čiai, ku­riuos ne­ša­me į kai­mą ne­bu­vo „iš­kep­ti“ per die­ną – daug skai­čia­vo­me, svars­tė­me įvai­rius va­rian­tus – dis­ku­ta­vo­me ir apie bib­lio­te­kas bei ki­tas ga­li­mas pa­što pa­slau­gų tei­ki­mo vie­tas, ta­čiau žiū­rė­jo­me, kad ji bū­tų abi­pu­siai nau­din­ga – ir gy­ven­to­jams, ir pa­što dar­buo­to­jams“, – sa­kė I. Dun­du­lie­nė.

Anot jos, jau da­bar pa­ste­bi­mas žmo­nių po­rei­kis nau­do­tis pa­što pa­slau­go­mis na­muo­se, nes ato­kiau gy­ve­nan­tys ar vy­res­nio am­žiaus as­me­nys, tu­rin­tys įvai­rių ne­ga­lių, ne vi­sa­da tu­ri ga­li­my­bių nu­vyk­ti į ar­ti­miau­sią pa­što sky­rių.

„Gy­ven­to­jai jau da­bar nau­do­ja­si ga­li­my­be, kad da­lį pa­što ir fi­nan­si­nių pa­slau­gų laiš­ki­nin­kai jiems ga­li su­teik­ti na­muo­se. Pa­vyz­džiui, net 7 iš 10 gau­na­mų įmo­kų už įvai­rius mo­kes­čius yra su­mo­ka­mos laiš­ki­nin­kams, kai šie, pri­sta­ty­da­mi pa­što ko­res­pon­den­ci­ją ar pre­nu­me­ruo­ja­mą spau­dos lei­di­nį, lan­ko­si gy­ven­to­jo na­muo­se. 74 pro­cen­tus spau­dos lei­di­nių pre­nu­me­ra­tos už­sa­ky­mų ir­gi prii­ma laiš­ki­nin­kai, o be­veik du treč­da­liai įvai­rių na­mų apy­vo­kos pre­kių, ku­rių ga­li­ma įsi­gy­ti pa­štuo­se, yra par­duo­da­mos gy­ven­to­jų na­muo­se.

Taip pat su­si­du­ria­me su pro­ble­ma, kad kai­miš­ko­se vie­to­vė­se trūks­ta dar­buo­to­jų, to­dėl bū­ti­nai tu­rė­jo­me di­din­ti kai­mo laiš­ki­nin­ko pro­fe­si­jos pa­trauk­lu­mą, ge­ri­nant jo dar­bo są­ly­gas ir dar­bo už­mo­kes­tį.

Tad po­ky­čius pa­ska­ti­no vi­sa de­mog­ra­fi­nių, so­cia­li­nių ir eko­no­mi­nių veiks­mų vi­su­ma. Džiau­gia­mės, kad Rad­vi­liš­kio sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja po­zi­ty­viai įver­ti­no sie­kį mo­der­ni­zuo­ti pa­što pa­slau­gų tei­ki­mą kai­miš­ko­se gy­ven­vie­tė­se. Per­mai­noms pri­ta­rė ir pa­što dar­buo­to­jai – Rad­vi­liš­ky­je jau tu­ri­me vi­są mo­bi­lių laiš­ki­nin­kų ko­man­dą“, – sa­kė Tink­lo di­rek­to­rė.

Pliu­sai gy­ven­to­jams

Kai­mo žmo­nės pir­miau­sia pa­jus įgy­ven­di­na­mos nau­jo­vės pliu­sus, nes pa­di­dės Lie­tu­vos pa­što tei­kia­mų pa­slau­gų priei­na­mu­mas.

Paš­to pa­slau­gos bus tei­kia­mos ten, kur gy­ven­to­jams yra pa­to­giau­sia, pa­vyz­džiui, na­muo­se, iš anks­to iš­si­kvie­tus laiš­ki­nin­ką te­le­fo­nu, o iš­kvies­to laiš­ki­nin­ko at­vy­ki­mas į na­mus nie­ko ne­kai­nuos.

Paš­to pa­slau­gos bus tei­kia­mos ir sta­cio­na­riai – cent­ri­nė­se kai­miš­kų se­niū­ni­jų vie­to­se gy­ven­to­jų nu­ma­ty­tu lai­ku lauks jiems pa­žįs­ta­mas laiš­ki­nin­kas. Kaip ir da­bar, pa­što pa­slau­gos bus tei­kia­mos per laiš­ki­nin­ką, ku­ris, vyk­dy­da­mas pa­što ko­res­pon­den­ci­jos siun­tų, pre­nu­me­ruo­ja­mų spau­dos lei­di­nių pri­sta­ty­mą į na­mus, ir to­liau lan­kys vi­sus kai­mo žmo­nes.

Skir­tu­mas tas, kad dir­bant pa­gal nau­ją­jį klien­tų ap­tar­na­vi­mo mo­de­lį, laiš­ki­nin­kas gy­ven­to­jų na­muo­se ga­lės su­teik­ti ir ki­tas pa­slau­gas, ku­rios da­bar yra tei­kia­mos tik pa­šte, pa­vyz­džiui, priim­ti pa­što siun­tas iš­siun­ti­mui. Tai ypač ak­tua­lu vy­res­nio am­žiaus bei so­cia­li­nę at­skir­tį iš­gy­ve­nan­tiems žmo­nėms, ku­rie ne­tu­ri ga­li­my­bių pa­siek­ti ar­ti­miau­sią pa­što sky­rių.

„Už­tik­rin­si­me, kad gy­ven­to­jams ne­bū­tų pro­ble­mų pri­si­skam­bin­ti te­le­fo­nu už­sa­kant pa­slau­gą. Lie­tu­vos pa­što skam­bu­čių cent­ras jau da­bar pil­do sa­vo gre­tas nau­jais dar­buo­to­jais, ku­rie at­sa­kys į gy­ven­to­jų už­sa­ky­mus dėl laiš­ki­nin­ko iš­kvie­ti­mo į na­mus. Žmo­gui pa­skam­bi­nus į in­for­ma­ci­nę Lie­tu­vos pa­što li­ni­ją ir pa­si­rin­kus pa­što pa­slau­gų už­sa­ky­mo į na­mus pa­rink­tį, bus at­si­lie­pia­ma prio­ri­te­ti­ne tvar­ka“, – in­for­ma­vo I. Dun­du­lie­nė.

Pliu­sai laiš­ki­nin­kams

Nau­jo­jo dar­bo pliu­sų pa­jaus ir laiš­ki­nin­kai, ku­rie bus ap­rū­pin­ti mo­der­nio­mis dar­bo prie­mo­nė­mis, lei­sian­čio­mis ko­ky­biš­kai vi­sas pa­što pa­slau­gas teik­ti gy­ven­to­jų na­muo­se.

„Mums ne­be­rei­kės in­ves­tuo­ti lė­šų į se­nų pa­sta­tų re­no­va­vi­mą, ga­lė­si­me jas in­ves­tuo­ti į dar­buo­to­jus. Mo­bi­lie­ji pa­šti­nin­kai tu­rės di­des­nes ap­tar­nau­ja­mas te­ri­to­ri­jas, to­dėl jie gaus di­des­nes al­gas“, – pa­sa­ko­jo I. Dun­du­lie­nė.

Paš­to pa­slau­gų mo­der­ni­za­vi­mas leis 20 pro­cen­tų pa­di­din­ti laiš­ki­nin­kų dar­bo už­mo­kes­tį. Pa­di­dė­jus uži­ma­mo eta­to dy­džiui, pa­ge­rės ir so­cia­li­nės dar­buo­to­jų ga­ran­ti­jos. Laiš­ki­nin­kai bus ap­rū­pin­ti tar­ny­bi­niais au­to­mo­bi­liais, ku­riais bus vyks­ta­ma pas gy­ven­to­jus į na­mus.

12 me­tų pa­šte dir­ban­tis Šau­ko­to pa­što laiš­ki­nin­kas Ze­no­nas Ma­tu­zas ir­gi ruo­šia­si nau­jo­vėms. Vy­ras pri­pa­ži­no – nau­jas dar­bas kiek bau­gi­na, ta­čiau, anot jo, ne­pa­ban­dęs, ne­su­ži­no­si jo su­bti­ly­bių.

Ne­ma­žą te­ri­to­ri­ją ap­tar­nau­jan­tis pa­šti­nin­kas jau ir da­bar pas gy­ven­to­jus va­ži­nė­ja au­to­mo­bi­liu.

„Ma­ne žmo­nės jau pa­žįs­ta, bū­na, kad lau­kia ša­lia ke­lio. Vy­res­ni klien­tai no­ri pa­bend­rau­ti. Aiš­ku, ne vi­sa­da tam tu­ri lai­ko, bet sma­gu bent tai, kad esi lau­kia­mas. Apie pa­čią nau­jo­vę mums dar sun­ku ką pa­sa­ky­ti, bet – au­to­mo­bi­lį vai­ruo­ju, su in­ter­ne­tu ne­si­pyks­tu, sa­vo žmo­nes ži­nau, tad ban­dy­siu“, – sa­kė Z. Ma­tu­zas.

Paš­to ad­mi­nist­ra­ci­ja įsi­ti­ki­nu­si – laiš­ki­nin­kas, ku­ris bus ap­rū­pin­tas ry­šio prie­mo­nė­mis, taps pa­sie­kia­mes­nis, to­dėl dar la­biau su­stip­rės jo ry­šys su vie­tos bend­ruo­me­ne. Jau da­bar su įvai­rio­mis ne­vy­riau­sy­bi­nė­mis or­ga­ni­za­ci­jo­mis, dis­ku­tuo­ja­ma, kaip mo­bi­lus laiš­ki­nin­kas, ku­ris tu­rės in­ter­ne­to ry­šį, ga­lė­tų su­rea­guo­ti, in­for­muo­jant at­sa­kin­gas tar­ny­bas apie pa­ste­bė­tas ne­lai­mes ar ki­tas so­cia­li­nes ri­zi­kas.

„Nuo­lat ana­li­zuo­si­me nau­jo­jo mo­de­lio įsi­tvir­ti­ni­mo as­pek­tus ir jo efek­ty­vu­mą, pri­rei­kus, jį ko­re­guo­si­me“, – in­for­ma­vo di­rek­to­rė.

Au­to­rės nuo­tr.

AB Lie­tu­vos pa­što ge­ne­ra­li­nė di­rek­to­rė Li­na Min­de­rie­nė ir Tink­lo di­rek­to­rė In­ga Dun­du­lie­nė ra­jo­no Ta­ry­bai iš­sa­miai pa­pa­sa­ko­jo apie va­sa­ros pra­džio­je star­tuo­sian­čią nau­jo­vę.

­

Ty­ru­lių se­niū­ni­jo­je Paš­to sky­rių pa­keis mo­bi­lie­ji laiš­ki­nin­kai.

Užs. Nr. 348468