Ar tik lietus kaltas dėl stringančių kelio remonto darbų?

Ar tik lie­tus kal­tas dėl strin­gan­čių ke­lio re­mon­to dar­bų?

Pas­ta­ruo­ju me­tu ki­lo di­de­lė ne­pa­si­ten­ki­ni­mo ban­ga dėl ne­iš­va­žiuo­ja­mų ke­lių – ra­jo­no gy­ven­to­jai krei­pė­si į sa­vi­val­dy­bę, sa­vo nuo­mo­nę reiš­kė spau­do­je. Daž­niau­siai kal­ti­na­mos dar­bams ne­pa­lan­kios oro są­ly­gos, bet ar tik tai truk­do baig­ti pra­dė­tus dar­bus?

Pak­ruo­jo ke­lių tar­ny­ba pri­žiū­ri ir tvar­ko kraš­to ir ra­jo­ni­niuo­se ke­liuo­se esan­čius ke­lio sta­ti­nius. Ta­čiau, kai yra vyk­do­mi ke­lio re­mon­to dar­bai ir juos at­lie­ka ke­lio re­mon­to dar­bų kon­kur­są lai­mė­ju­sios įmo­nės, Pak­ruo­jo ke­li­nin­kai jų tvar­ky­ti ne­ga­li, nes tai yra re­mon­to dar­bus at­lie­kan­čių įmo­nių at­sa­ko­my­bė.

2017 me­tų pra­džio­je Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos (to­liau – Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja) vyk­dy­da­ma žvyr­ke­lių tvar­ky­mo pro­gra­mą pa­si­ra­šė dar­bų su­tar­tį su UAB „Že­mai­ti­jos ke­liai“. Ko­vo mė­ne­sį pra­dė­ti pir­mie­ji dar­bai: pra­dė­ta keis­ti ke­lio pra­lai­das prie Pa­vėz­gių kai­mo. Su dar­bų pra­džia at­si­kvė­pė tiek gy­ven­to­jai, tiek vie­tos val­džia – pa­ga­liau bus iš­lie­tas as­fal­tas. De­ja, lū­kes­čiai ir li­ko lū­kes­čiais – tech­ni­ka bu­vo iš­vež­ta į ki­tą ob­jek­tą. Va­sa­ros pa­bai­go­je ke­lio ruo­že Stačiūnai–Degučiai iš­gi­lin­ti pa­ke­lės grio­viai abie­jo­se ke­lio pu­sė­se. Dau­giau jo­kių dar­bų neat­lik­ta.

UAB „Že­mai­ti­jos ke­liai“ va­do­vas Al­ber­tas Stu­kas dėl lai­ku neat­lik­tų dar­bų kal­ti­na ne­pa­lan­kias oro są­ly­gas – lie­tų. Ta­čiau yra vie­nas „bet“ – va­sa­rą lie­tus ne­li­jo, pra­dė­jo ly­ti, tik rug­sė­jo ant­ro­je pu­sė­je, o ir kri­tu­lių iš­kri­to ne tiek daug kaip ša­lies va­ka­rų, šiau­rės ry­tų ir piet­va­ka­rių ra­jo­nuo­se. Be to, vi­sai prie pat, ta pa­ti įmo­nė sėk­min­gai tie­sė ke­lią per Pet­rai­čių gy­ven­vie­tę, da­bar bai­gia dar­bus Be­niu­lių gy­ven­vie­tė­je. Tik­rai nė­ra nie­ko blo­go, kad šio­se gy­ven­vie­tė­se yra nu­ties­tas as­fal­tas, bet ar pro­fe­sio­na­lu šiek tiek pa­si­dar­buo­ti, ta­da vis­ką mes­ti ir lėk­ti į ki­tus ob­jek­tus pa­lie­kant ke­lią nei iš­ly­gin­tą nei išas­fal­tuo­tą?

Neap­si­ken­tę vie­tos gy­ven­to­jai ir ra­jo­no va­do­vai ieš­ko at­sa­ky­mų, ko­dėl ten ne­vyks­ta jo­kie dar­bai ir kiek dar lai­ko teks kęs­ti to­kius ne­pa­to­gu­mus, nes vi­są va­sa­rą UAB „Že­mai­ti­jos ke­liai“ at­sto­vai ža­dė­jo, kad as­fal­ta­vi­mo dar­bai bus įvyk­dy­ti.

Pak­ruo­jo ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės me­ras Sau­lius Ge­giec­kas raš­tu krei­pė­si į Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ją su pra­šy­mu at­siųs­ti in­for­ma­ci­ją apie vals­ty­bi­nės reikš­mės ra­jo­ni­nių žvyr­ke­lių ruo­žų, nu­ma­ty­tų as­fal­tuo­ti 2017 m. Pak­ruo­jo ra­jo­ne, esa­mą si­tua­ci­ją, pla­nuo­ja­mus at­lik­ti dar­bus ir jų pa­bai­gą.

Šie­met iki lapk­ri­čio vi­du­rio bus išas­fal­tuo­ta ke­lio at­kar­pa per Dva­riū­kų kai­mą (dar­bus at­lie­ka UAB „Šiau­lių plen­tas") ir ke­lio at­kar­pos nuo Paš­vi­ti­nio ir Lin­ku­vos pu­sių ke­ly­je „Bariūnai–Bučiūnai–Pašvitinys–Linkuva“ (dar­bus at­lie­ka UAB „Že­mai­ti­jos ke­liai"). AB „Pa­ne­vė­žio ke­liai“ at­sto­vai pa­tei­kė in­for­ma­ci­ją, kad ke­lio ruo­že Rozalimas–Derveliai–Aukštelkai dėl per­mir­ku­sios že­mės ir lie­tin­go­jo pe­rio­do dar­bai bus at­nau­jin­ti ki­tais me­tais.

La­bai gai­la, kad šie­met, kaip bu­vo nu­ma­ty­ta, ne­bus nu­ties­tas as­fal­tas ke­lio ruo­žuo­se nuo Bi­tai­čių iki De­gu­čių ir nuo Sta­čiū­nų iki Pa­vėz­gių. Vai­ruo­to­jams teks steng­tis iš­lik­ti kant­riems va­žiuo­jant duo­bė­tu ke­liu. Ar­tė­ja Lapk­ri­čio 1-oji – Vi­sų šven­tų­jų die­na, kai gy­ven­to­jai vyks ap­lan­ky­ti ar­ti­mų­jų ka­pų. Tad, at­si­žvel­giant į esa­mą si­tua­ci­ją, de­da­mos vi­sos pa­stan­gos dėl ke­lių iš­ly­gi­ni­mo. Tie­sa, tai da­ry­ti ga­li­ma tik ta­da, kai tai lei­džia oro są­ly­gos – ne­ly­ja lie­tus ir grun­tas bū­na ap­džiū­vęs.

Tur­būt men­ka pa­guo­da yra ir tai, kad Pak­ruo­jo ra­jo­nas yra ne vie­nin­te­lis Lie­tu­vo­je, kur yra ne­vyk­do­mos ke­lių tvar­ky­mo su­tar­tys. Įmo­nės, ku­rios ne­si­lai­ko ter­mi­nų, tu­ri mo­kė­ti ne­te­sy­bas ir dels­pi­ni­gius, taip pat jos ri­zi­kuo­ja bū­ti įtrauk­tos į va­di­na­muo­sius juo­dus są­ra­šus.

Išas­fal­ta­vus žvyr­ke­lius ju­dė­ji­mas tais ke­liais tam­pa in­ten­sy­ves­nis, gy­ven­to­jams pa­ge­rė­ja su­si­sie­ki­mo ir gy­ve­ni­mo są­ly­gos. Skau­du, kad mū­sų ir ki­tų ra­jo­nų gy­ven­to­jai il­gai lau­kę ge­res­nių ke­lių yra pri­vers­ti ken­tė­ti ne­pa­to­gu­mus dėl įmo­nių ne­pro­fe­sio­na­lu­mo.

Pak­ruo­jo ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės in­for­ma­ci­ja

Užs. Nr. 364971