Aleksandras Vasiljevas pristato vestuvių madą

Aleksandras Vasiljevas pristato vestuvių madą

Alek­sand­ras Va­sil­je­vas pri­sta­to ves­tu­vių ma­dą

Iki ki­tų me­tų sau­sio 31 die­nos Šiau­lių „Auš­ros“ mu­zie­jaus Chai­mo Fren­ke­lio vi­lo­je veiks pa­ro­da „Ves­tu­vi­nė ma­da iš Alek­sand­ro Va­sil­je­vo ko­lek­ci­jos“, ku­rio­je eks­po­nuo­ja­ma 60 pa­sta­ro­jo šimt­me­čio ves­tu­vi­nių su­kne­lių, su­kur­tų gar­sių ma­dos na­mų ir vil­kė­tų ži­no­mų mo­te­rų.

Tarp pa­ro­dos eks­po­na­tų – lie­tu­vių di­zai­ne­rio Juo­zo Stat­ke­vi­čiaus, JAV pre­zi­den­to žmo­nos Jac­que­li­ne Ken­ne­dy as­me­ni­nio di­zai­ne­rio Ole­go Cas­si­ni, praė­ju­sia­me am­žiu­je gar­sios pran­cū­zų di­zai­ne­rės Mag­gy­Rouff, aukš­to­sios ma­dos (pranc. hau­te cou­tu­re) krikš­ta­tė­viu ti­tu­luo­ja­mo ang­lų di­zai­ne­rio Char­les Fre­de­rick Worth ir ki­tų ži­no­mų kū­rė­jų ir ma­dos na­mų dar­bai.

Ves­tu­vi­nė ma­da įsi­ga­li nuo XV am­žiaus. Tuo me­tu bet ku­ri puoš­ni su­kne­lė ga­lė­jo tap­ti ves­tu­vi­ne. Kil­min­gos mo­te­rys, tu­rin­čios ga­li­my­bių ir pi­ni­gų, mie­liau rin­ko­si to­kią ves­tu­vi­nę su­kne­lę, ku­rią bū­tų ga­li­ma dė­vė­ti ne vie­ną, o ke­le­tą kar­tų.

Vi­du­ram­žiais Eu­ro­po­je ves­tu­vi­nės su­kne­lės bu­vo ža­lios spal­vos, ba­ro­ko epo­cho­je – auk­so, gel­to­nos ir ko­ra­lų spal­vos, ro­ko­ko – raus­vos, si­dab­ri­nės ar kre­mi­nės spal­vos. Bal­ta ves­tu­vi­nės su­kne­lės spal­va įsi­vy­ra­vo ne taip se­niai, vos prieš 200 me­tų. XIX am­žiaus pra­džio­je ki­lęs su­si­do­mė­ji­mas an­ti­ka pri­ver­tė mo­te­ris pa­si­rink­ti bal­tą su­kne­lės spal­vą – taip bu­vo mėg­džio­ja­mos mar­mu­ri­nės an­ti­kos skulp­tū­ros.

Ves­tu­vi­nės su­kne­lės si­lue­tas ki­to, at­si­žvel­giant į ma­dos po­ky­čius. XIX am­žiaus pra­džio­je jau­no­sios su­kne­lė bu­vo su kor­se­tu ir kri­no­li­nais, vė­liau į ma­dą atė­jo tur­niū­rai, gi­got (ži­go) fa­so­no ran­ko­vės, mo­der­no epo­cho­je – nė­ri­niuo­tos su­kne­lės su šlei­fu. XX am­žiaus pra­džio­je kor­se­to po­ky­čiai pri­ver­tė mo­de­liuo­to­jus keis­ti pro­por­ci­jas – čarls­to­no epo­chos su­kne­lės ta­po la­bai trum­pos, o kri­zės lai­ko­tar­piu (1930 m.) vėl pail­gė­jo.

Pa­sau­li­niai ka­rai įne­šė po­ky­čių į ves­tu­vi­nę ma­dą. Tuo me­tu bu­vo tuo­kia­ma­si pa­sku­bo­mis, ne­spė­jant ar ne­tu­rint lė­šų pra­ban­giai ves­tu­vi­nei su­kne­lei už­si­sa­ky­ti. Da­mos tuok­da­vo­si vil­kė­da­mos kos­tiu­mė­lius, o vy­rai fra­kus pa­kei­tė kas­die­niais kos­tiu­mais. 1960 me­tais ma­da at­si­ga­vo, tuo me­tu po­pu­lia­ri bu­vo bal­ta mi­ni su­kne­lė, pa­siū­ta iš krimp­li­no su trum­pu tiu­lio ve­liu­mu.

Šiau­lių „Auš­ros“ mu­zie­jaus ir VšĮ „Ale­xand­re Vas­si­liev fon­das“ bend­ra­dar­bia­vi­mas už­si­mez­gė 2013 me­tų va­sa­rą. Sėk­min­go bend­ra­dar­bia­vi­mo re­zul­ta­tas – trys pa­ro­dos: „Se­ce­si­jos ma­da“, „Ka­ra­lie­nės Vik­to­ri­jos lai­kų ma­da 1837–1901 m.“ (2014 m.), „Art de­co ma­da (1918–1939)“.

Pa­gal „Auš­ros“ mu­zie­jaus inf.

Mu­zie­jaus nuo­tr.

Tarp pa­ro­dos eks­po­na­tų – ži­no­mų kū­rė­jų ir ma­dos na­mų dar­bai.