V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

V. Ur­bo­na­vi­čius: „Vil­niui yra ko pa­si­mo­ky­ti iš Šiau­lių vie­šo­jo trans­por­to“

Siek­da­mas pe­rim­ti ge­rą­ją mies­to pa­tir­tį bei pa­teik­ti sa­vų įžval­gų Šiau­liuo­se ap­si­lan­kė Vil­niaus mies­to ta­ry­bos na­rys bei pa­slau­gų ir mies­to ūkio ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas Vi­das Ur­bo­na­vi­čius. Drau­ge su Šiau­lių mies­to me­ro Ar­tū­ro Vi­soc­ko pa­dė­jė­ju Aud­riu Nar­bu­tu jis ap­si­lan­kė bend­ro­vė­je „Bus­tu­ras“ bei su­si­ti­ko su vi­ce­me­ru Do­mu Griš­ke­vi­čiu­mi.

Šiau­liai pa­si­rin­ko tin­ka­mes­nį au­to­bu­sų par­ko plėt­ros ke­lią

Vil­niaus vie­ša­sis trans­por­tas pa­sta­ruo­ju me­tu pa­si­rin­ko ma­žin­ti du­jo­mis va­ro­mų au­to­bu­sų skai­čių bei pe­rei­ti prie dy­ze­li­nio ku­ro. Tuo tar­pu Šiau­lių au­to­bu­so par­kas ėmė­si at­nau­jin­ti sa­vo par­ką tais au­to­bu­sais, ku­rie va­ro­mi du­jo­mis. Vi­do Ur­bo­na­vi­čiaus įsi­ti­ki­ni­mu, Šiau­lių pa­si­rink­tas mo­de­lis yra pra­na­šes­nis.

„Tu­riu pri­pa­žin­ti, kad Šiau­liai pa­si­rin­ko tei­sin­ges­nį ke­lią už sos­ti­nę. Vil­niu­je, ne­pai­sant žvel­gi­mo į mo­der­nias tech­no­lo­gi­jas, mes ėmė­me orien­tuo­tis į dy­ze­li­nu va­ro­mus au­to­bu­sus, bet pa­ts tu­rė­jau rim­tų dve­jo­nių dėl pa­si­rink­tos kryp­ties, o ap­lan­kius Šiau­lius jos pa­si­tvir­ti­no. Ap­mau­du, kad mums bu­vo pa­sa­ko­ta, jog no­rint efek­ty­viai eksp­loa­tuo­ti du­jo­mis va­ro­mus au­to­bu­sus yra bū­ti­na, kad su­skys­tin­tų gam­ti­nių du­jų komp­re­so­ri­nė bū­tų pa­grįs­ta grei­to pa­kro­vi­mo sto­te­lė­mis, ku­rios yra la­bai bran­gios, ir tai bū­tų smar­kiai pa­kė­lę ke­lio­nės kai­ną. Aki­vaiz­džiai ma­tau, kad Šiau­liuo­se yra tik vie­na grei­to pa­kro­vi­mo sto­te­lė, ku­ri nau­do­ja­ma iš­skir­ti­niais at­ve­jais, o pa­ts par­kas iš es­mės pa­grįs­tas lė­to įpy­li­mo sto­te­lė­mis, ku­rios yra ženk­liai pi­ges­nės. Pa­si­rin­kę šį ke­lią, Šiau­liai ne tik su­ge­bė­jo iš­veng­ti dras­tiš­ko kai­nų au­gi­mo, bet ir plė­to­ja ge­ro­kai eko­lo­giš­kes­nį vie­šą­jį trans­por­tą. To rei­kė­tų ir Vil­niui, nes sos­ti­nė su­si­du­ria su tar­šos pro­ble­mo­mis, ku­rias žie­mos me­tu jau­čia kiek­vie­nas vil­nie­tis“, – pa­ste­bi Vi­das Ur­bo­na­vi­čius.

Esa­ma ir dau­giau niuan­sų

Sus­kys­tin­tų gam­ti­nių du­jų eko­lo­giš­ku­mas svar­bus dar it dėl to, kad Lie­tu­va nuo­sek­liai ar­tė­ja prie ri­bos, kai bus per­ženg­ta leis­ti­na tar­šos ri­ba, ir tuo­met jau rei­kės im­tis tar­šos ma­ži­ni­mo bū­dų. Vie­nas iš efek­ty­viau­sių ir leng­viau­siai įgy­ven­di­na­mų bū­dų siek­ti šio tiks­lo yra kryp­tin­ga vie­šo­jo trans­por­to plė­to­ji­mo po­li­ti­ka – tuo įsi­ti­ki­nęs įmo­nės „Bus­tu­ras“ tech­ni­kos di­rek­to­rius Sil­vas Ge­da­mins­kas.

„Ma­nau, kad vi­sai ne­to­li­mo­je atei­ty­je (pro­gno­zuo­čiau apie 2030 m.) Lie­tu­vo­je bus vis su­dė­tin­giau nau­do­tis dy­ze­li­nu va­ro­mais au­to­bu­sais, nes bus są­mo­nin­gai sie­kia­ma ma­žin­ti tar­šą, kad mū­sų ša­lis ati­tik­tų ES ke­lia­mus rei­ka­la­vi­mus. Bū­dų, kaip ma­žin­ti tar­šą, lyg ir ne­ma­žai, ta­čiau to­kių, ku­rie bū­tų efek­ty­vūs ir dar leng­vai kont­ro­liuo­ja­mi vals­ty­bės, nė­ra daug, tad esu įsi­ti­ki­nęs, kad bus de­da­mos pa­stan­gos, jog ke­liuo­se bū­tų kuo ma­žiau dy­ze­li­nių au­to­bu­sų. Tai reiš­kia, kad mies­tai, ku­rių au­to­bu­sų par­kai bus pa­grįs­ti dy­ze­li­niais au­to­bu­sais, tu­rės rim­tų pro­ble­mų. Šian­dien Šiau­liuo­se vis dar di­de­lė au­to­bu­sų par­ko da­lis yra pa­rem­ta dy­ze­li­niais au­to­bu­sais, bet pa­ti ju­dė­ji­mo kryp­tis yra aiš­ki – tai du­ji­niai au­to­bu­sai“, – tvir­ti­na Sil­vas Ge­da­mins­kas.

Pa­pil­do­mas pri­va­lu­mas – SGD ter­mi­na­las

Ki­tas svar­bus niuan­sas yra tai, kad Lie­tu­va, kaip ša­lis, ne­tu­ri di­de­lių ga­li­my­bių pa­veik­ti dy­ze­li­no kai­nas. O tai reiš­kia, kad esa­me smar­kiai pri­klau­so­mi nuo į mū­sų ša­lį naf­tos ga­mi­nius eks­por­tuo­jan­čių bend­ro­vių. Ta­čiau si­tua­ci­ja yra ki­to­kia, kai žvel­gia­me į su­skys­tin­tų gam­ti­nių du­jų rin­ką. Čia svar­bų vaid­me­nį uži­ma Klai­pė­do­je esan­tis SGD ter­mi­na­las „In­de­pen­den­ce“. Tai, kad šian­dien tu­ri­me SGD ter­mi­na­lą, ku­ris ga­ran­tuo­ja, jog Lie­tu­va nuo­lat bus pa­jė­gi ieš­ko­ti pi­giau­sios kai­nos ir tie­kė­jų, da­ro įta­ką ir mies­tams bei jų au­to­bu­sų par­kams.

„Šian­dien di­de­lė da­lis mū­sų su­var­to­ja­mų du­jų at­ke­liau­ja iš Klai­pė­dos. Jau­čia­me rea­lų ir tie­sio­gi­nį SGD ter­mi­na­lo po­vei­kį mū­sų au­to­bu­sų par­kui“,- pri­me­na bend­ro­vės „Bus­tu­ras“ tech­ni­kos di­rek­to­rius Sil­vas Ge­da­mins­kas.

V. Ur­bo­na­vi­čiaus įžval­gos Šiau­liams

Vil­niaus mies­to ta­ry­bos na­rys ne tik pa­si­sė­mė ge­ro­sios pa­tir­ties iš Šiau­lių mies­to, bet ir pa­lin­kė­jo ju­dė­ti to­lyn pa­si­rink­ta kryp­ti­mi. Tai vie­na iš pa­grin­di­nių po­li­ti­ko įžval­gų mies­tui.

„Ma­nau, kad Šiau­lių pa­si­rink­ta kryp­tis yra tei­sin­ga. Ne­pa­na­šu, kad atei­ty­je Jums grės­tų keis­ti da­lį au­to­bu­sų par­ko, ša­li­nant dar ne­blo­gos būk­lės, pa­vyz­džiui, 12- 13 m., au­to­bu­sus dėl to, kad jie va­ro­mi dy­ze­li­niu ku­ru. Tuo tar­pu Jūs ne­se­niai įsi­gi­jo­te nau­do­tus, bet pui­kios tech­ni­nės būk­lės du­ji­nius au­to­bu­sus už ypač že­mą kai­ną -7500 €. Nau­do­tus au­to­bu­sus per­ka vi­si mies­tai, bet ne vi­siems pa­vyks­ta juos gau­ti to­kio­mis pa­lan­kio­mis są­ly­go­mis. Ži­no­ma, vi­sa­da yra kri­ti­kų, ku­rie ga­li teig­ti, kad tai nė­ra nau­ji au­to­bu­sai, bet, ma­no gal­va, ši kri­ti­ka yra siau­rų pa­žiū­rų ap­raiš­ka. Juk jei va­ži­nė­ję su dvi­de­šim­ties me­tų au­to­mo­bi­liu nu­si­per­ka­me de­šim­ties me­tų au­to­mo­bi­lį, dėl to ne­si­jau­čia­me nei kvai­li, nei žiop­li. Prie­šin­gai, džiau­gia­mės, kad mū­sų trans­por­to prie­mo­nė yra nau­jes­nė. El­gia­mės pa­gal sa­vo fi­nan­si­nes ga­li­my­bes. Tas pa­ts ga­lio­ja ir čia. Dar no­rė­tų­si pa­lin­kė­ti, kad pa­na­šių žings­nių im­tu­mė­tės ir su dau­giau sa­vi­val­dy­bei pri­klau­san­čių trans­por­tų prie­mo­nių bei pa­leng­va jas keis­tu­mė­te į tas, ku­rios va­ro­mos du­jo­mis“,– da­li­ja­si įžval­go­mis Vi­das Ur­bo­na­vi­čius.

Užs. Nr. 368114