Lietuviai išsižada tradicinių Kalėdų dovanų ir renkasi sveikatinimo poilsį su šeima

Lietuviai išsižada tradicinių Kalėdų dovanų ir renkasi sveikatinimo poilsį su šeima

Lie­tu­viai iš­si­ža­da tra­di­ci­nių Ka­lė­dų do­va­nų ir ren­ka­si svei­ka­ti­ni­mo poil­sį su šei­ma

Dėl grei­to gy­ve­ni­mo tem­po ir nuo­la­ti­nio dar­bų krū­vio poil­sis bei lai­kas su ar­ti­mai­siais daž­nam yra ta­pęs pra­ban­ga, to­dėl ne­nuos­ta­bu, kad šven­ti­niu lai­ko­tar­piu lie­tu­viai vis daž­niau ren­ka­si ne ma­te­ria­lias do­va­nas, o lai­ką bei pa­tir­tis su šei­mos na­riais. Tai pa­tvir­ti­na ir Ka­lė­dų pe­rio­du kin­tan­tis do­va­nų krep­še­lis – ja­me do­mi­nuo­ja vie­na­die­nės pa­žin­ti­nės iš­vy­kos į skir­tin­gus ša­lies kam­pe­lius ir ke­lių die­nų poil­sis Lie­tu­vos ku­ror­ti­niuo­se mies­tuo­se įsi­kū­ru­siuo­se SPA cent­ruo­se.

Dau­gė­ja lie­tu­vių, poil­siau­jan­čių sa­vo ša­ly­je

Daž­na nuo­mo­nė, kad leng­viau­sia nuo vis­ko at­si­plėš­ti ir pail­sė­ti sve­čio­je ša­ly­je, ta­čiau vis dau­giau lie­tu­vių ko­ky­biš­ką poil­sį at­ran­da bū­tent Lie­tu­vo­je. Tai pa­tvir­ti­na Lie­tu­vos sta­tis­ti­kos de­par­ta­men­to ata­skai­ta apie vie­ti­nį ir iš­vyks­ta­mą­jį tu­riz­mą – nau­jau­siais duo­me­ni­mis, Lie­tu­vos gy­ven­to­jų ke­lio­nių su vie­na ir dau­giau nak­vy­nių skai­čius 2017 m. ant­rą­jį ket­vir­tį, pa­ly­gin­ti su tuo pa­čiu 2016 m. ket­vir­čiu, pa­di­dė­jo 4,4 pro­c., t. y. nuo 656,4 tūkst. iki 685,3 tūkst. ke­lio­nių. Vie­nos die­nos ke­lio­nių skai­čius taip pat au­go 1,3 pro­cen­to – nuo 3,04 mln. iki 3,08 mln. ke­lio­nių. Iš pir­mo žvilgs­nio po­pu­lia­rė­ji­mo tem­pas ga­li pa­si­ro­dy­ti lė­tas, ta­čiau at­ran­dan­čių­jų poil­sio ga­li­my­bę Lie­tu­vo­je skai­čius taip di­dė­ja jau ke­le­rius me­tus iš ei­lės ir, pa­na­šu, ši ten­den­ci­ja iš­liks atei­ty­je.

Kad poil­sis su šei­ma Lie­tu­vo­je po­pu­lia­rė­ja, pa­ste­bi ir SPA cent­rų at­sto­vai: „Pas­ta­ruo­sius ke­le­rius me­tus lan­ky­to­jų skai­čius nuo­sek­liai au­go vi­suo­se „SPA Vil­nius“ cent­ruo­se – Vil­niu­je, Drus­ki­nin­kuo­se bei Anykš­čiuo­se. Mū­sų lan­ky­to­jų daž­niau­siai nu­ro­do­mos prie­žas­tys, ko­dėl jie iš­mai­no poil­sį už­sie­ny­je į poil­sį Lie­tu­vos ku­ror­tuo­se ir ten įsi­kū­ru­siuo­se SPA, yra ke­lios: no­ras ge­riau pa­žin­ti sa­vo ša­lį ir jo­je pail­sė­ti, už­sie­nio ku­ror­tams pri­lygs­tan­tis ap­tar­na­vi­mas, ga­li­my­bė leng­viau pla­nuo­ti ato­sto­gas, nes vis­kas yra ar­čiau, taip pat daug ką at­ve­ja smal­su­mas iš­ban­dy­ti bū­tent lie­tu­viš­kas SPA pa­slau­gas ir ga­li­my­bė pa­si­gra­žin­ti“, – pa­sa­ko­ja bend­ro­vės „SPA Vil­nius“ rin­ko­da­ros va­do­vė Do­vi­lė Na­vic­kie­nė.

Ka­lė­di­nė do­va­na – po­ty­riai ir poil­sis

Ke­liau­jan­čių­jų po ša­lį tiks­lai skir­tin­gi, ta­čiau, Lie­tu­vos sta­tis­ti­kos de­par­ta­men­to duo­me­ni­mis, dau­giau­sia vie­ti­nių tu­ris­tų (35 pro­c.) 2016 m. ket­vir­tą­jį ket­vir­tį sa­vo pa­grin­di­niu ke­lio­nės tiks­lu nu­ro­dė drau­gų ir gi­mi­nių lan­ky­mą bei lais­va­lai­kį, poil­sį ir ato­sto­gas – 28 pro­c. Šie re­zul­ta­tai pa­tvir­ti­na SPA cent­rų sta­tis­ti­ką, kad vis dau­giau lie­tu­vių kaip ka­lė­di­nę do­va­ną ar­ti­mie­siems ren­ka poil­sį SPA cent­ruo­se.

„Žie­mos šven­čių lai­ko­tar­piu di­de­lė da­lis vieš­bu­čio kam­ba­rių tiek „SPA Vil­nius“ Drus­ki­nin­kuo­se, tiek „SPA Vil­nius“ Anykš­čiuo­se yra užim­ti lan­ky­to­jų iš Lie­tu­vos. Prie­žas­tys, ko­dėl SPA cent­rai yra po­pu­lia­rūs šven­ti­niu lai­ko­tar­piu, yra ke­lios. Vie­na pa­grin­di­nių – kad lan­ky­to­jai, at­vy­kę į SPA cent­rą, ga­li ati­trūk­ti ir pail­sė­ti nuo ruo­ši­mo­si žie­mos šven­tėms ma­ra­to­no, ku­ris, pri­pa­žin­ki­me, ne tik tei­kia lai­mę, bet ir var­gi­na. Ki­ta prie­žas­tis – ga­li­my­bė švęs­ti, ne­su­kant gal­vos dėl na­mų ruo­šos, mais­to ga­mi­ni­mo, gi­mi­nių su­ti­ki­mo ir pan. – vis­ką už lan­ky­to­jus pa­da­ro SPA cent­rai. Tar­ki­me, „SPA Vil­nius“ Anykš­čiuo­se bei Drus­ki­nin­kuo­se per Kū­čias ir Ka­lė­das ga­li­ma ra­gau­ti tra­di­ci­nių gar­dė­sių, o ma­žuo­sius svei­ki­na Ka­lė­dų se­ne­lis – net do­va­nos ar­ti­mie­siems daž­nai yra įsi­gy­ja­mos vi­zi­to pas mus me­tu, tad lan­ky­to­jai la­bai ver­ti­na ga­li­my­bę nuo sa­vo pe­čių nu­siim­ti pa­pil­do­mus rū­pes­čius. Po­ros ga­li skir­ti ko­ky­biš­ko lai­ko sau ir vie­nas ki­tam, o šei­mos džiau­gia­si ras­da­mos veik­los vi­siems šei­mos na­riams“, – pa­sa­ko­ja D. Na­vic­kie­nė.

Poil­sis iš­si­mo­kė­ti­nai tam­pa vis po­pu­lia­res­nis

Poil­sį SPA per šven­tes lie­tu­viai pa­mė­go ir to­dėl, kad vis dau­giau jų at­ran­da ga­li­my­bę at­si­skai­ty­ti li­zin­gu už pa­slau­gą: šiuo lai­ko­tar­piu iš­lai­dų pa­dau­gė­ja, ta­čiau pa­ja­mos lie­ka to­kios pa­čios, to­dėl ga­li­my­bė il­sė­tis iš­kart, o už vieš­na­gę at­si­skai­ty­ti vė­liau pri­si­de­da prie šven­ti­nės nuo­tai­kos. „Nau­ju fi­nan­si­niu įran­kiu – li­zin­go kor­te­le – ar li­zin­gu įsi­gy­ja­mų SPA pa­slau­gų po­pu­lia­ru­mas ro­do, kad žmo­nės sten­gia­si su­ras­ti ir iš­lai­ky­ti dar­bo bei poil­sio ba­lan­są. Ko­ky­biš­kas poil­sis tam­pa neat­sie­ja­ma kiek­vie­no dir­ban­čio lie­tu­vio gy­ve­ni­mo da­li­mi, tad vieš­na­gė vieš­bu­ty­je su svei­ka­ti­ni­mo pa­slau­go­mis jau se­niai ne­bė­ra pra­ban­ga, o toks pat bū­ti­nas ir pla­nuo­ja­mas pir­ki­nys kaip bui­ti­nė tech­ni­ka ar kom­piu­te­ri­nė įran­ga. Ra­my­bės pa­siil­gę lie­tu­viai lin­kę SPA ir vieš­bu­čių pa­slau­gas įsi­gy­ti iš­si­mo­kė­ti­nai, o už šven­ti­nius po­ty­rius mo­ka da­li­mis ke­lis mė­ne­sius ar mo­kė­ji­mo pla­ną iš­si­dė­lio­ja per vi­sus me­tus. Kiek­vie­nais me­tais šia pa­slau­ga nau­do­ja­si vis dau­giau mū­sų par­tne­rių klien­tų – 2017 m. svei­ka­tin­gu­mo pa­slau­gas li­zin­gu įsi­gi­jo apie 20 pro­c. dau­giau lie­tu­vių nei praė­ju­siais me­tais“, – sa­ko fi­nan­si­nių pa­slau­gų bend­ro­vės „Mo­ki­li­zin­gas“ ko­mer­ci­jos va­do­vas Sau­lius Ku­lie­šius.

Pa­sak jo, šie skai­čiai ro­do, kad lie­tu­viai da­ro­si vis la­biau fi­nan­siš­kai iš­pru­sę, nau­do­ja­si įvai­riais fi­nan­si­niais įran­kiais, kaip kad li­zin­go kor­te­le, tiks­liai pa­si­skai­čiuo­ja bū­si­mas pa­ja­mas ir iš­lai­das bei tin­ka­mai val­do sa­vo fi­nan­si­nius srau­tus. Šven­ti­nis „pa­bė­gi­mas“ iš­si­mo­kė­ti­nai yra pui­kus spren­di­mas tiems, ku­rie pla­nuo­ja fi­nan­sus ir no­ri pa­skirs­ty­ti pa­tir­tas iš­lai­das il­ges­niam lai­ko­tar­piui, „ne­skriaus­da­mi“ sa­vo šei­mos biu­dže­to.

Kaip at­ro­do šven­ti­nis krep­še­lis

„SPA Vil­nius“ rin­ko­da­ros va­do­vė tei­gia, kad SPA cent­rų po­pu­lia­ru­mas yra toks di­de­lis, jog žmo­nės ato­sto­gas žie­mos šven­ti­niam lai­ko­tar­piui pra­de­da or­ga­ni­zuo­ti jau va­sa­ros pa­bai­go­je – rugp­jū­čio mė­ne­sį. Pa­si­tai­ko klien­tų, ku­rie kam­ba­rius re­zer­vuo­ja dar pa­va­sa­rį, ta­čiau ga­lu­ti­nis šven­ti­nis krep­še­lis daž­niau­siai paaiš­kė­ja tik pa­sku­ti­nę mi­nu­tę, kai lan­ky­to­jai už­si­sa­ko šven­ti­nę pro­gra­mą ar­ba SPA pro­ce­dū­ras sau ir sa­vo šei­mai.

Pa­sak jos, šven­ti­nio pa­slau­gų krep­še­lio su­ma kas­met au­ga – per­nai su­ma žmo­gui šven­ti­niu lai­ko­tar­piu sie­kė 115 Eur, o šie­met žmo­nės vi­du­ti­niš­kai iš­lei­do 15 pro­c. dau­giau. „Pa­si­rink­tos pa­slau­gos yra la­bai įvai­rios – vie­ni ren­ka­si svei­ka­ti­ni­mo pro­gra­mas, ki­ti per­ka at­ski­ras pro­ce­dū­ras ar do­va­nų ku­po­nus, kad ka­lė­di­nę do­va­ną ar­ti­ma­sis iš­si­rink­tų pa­ts. Ryš­kes­nė su pa­slau­gų krep­še­liu su­si­ju­si ten­den­ci­ja yra skir­tin­gi poil­sio įpro­čiai tarp skir­tin­gų tau­ty­bių žmo­nių: lie­tu­viai bei skan­di­na­vai daž­niau­siai ren­ka­si svei­ka­ti­ni­mo ir gro­žio puo­se­lė­ji­mo pa­slau­gas, o į cent­rus daž­nai at­vyks­tan­tys ru­sai daž­niau­siai ren­ka­si gy­do­mą­sias pa­slau­gas ar pro­gra­mas, trun­kan­čias dau­giau nei sa­vai­tę. To­kią ten­den­ci­ją ste­bi­me jau ke­le­rius me­tus“, – pa­ste­bi D. Na­vic­kie­nė.

Kad lie­tu­viai vis daž­niau sko­li­na­si svei­ka­tin­gu­mo ir gy­dy­mo pa­slau­goms, ro­do ir šių me­tų pa­va­sa­rį „Mo­ki­li­zin­go“ už­sa­ky­mu at­lik­ta vi­suo­me­nės ap­klau­sa – 37 pro­c. ap­klaus­tų­jų tei­gė, kad per pa­sta­ruo­sius dve­jus me­tus pla­nuo­ja sko­lin­tis svei­ka­tos ge­ri­ni­mui, o 7 pro­c. to­kią pa­sko­lą jau yra paė­mę.