
Naujausios
38 proc. interneto vartotojų Lietuvoje 2017 m. yra pirkę prekes internetu
Europos statistikos departamento „Eurostat“ atliktas tyrimas rodo, kad 68 proc. Europos Sąjungos interneto vartotojų 2017 m. yra apsipirkę internete. Tuo tarpu Lietuvoje 2017 m. internetu yra pirkę tik 38 proc. interneto vartotojų. Lyginant su praėjusiais metais, Lietuvos internete perkančių žmonių procentas išaugo 5 proc. Augimo tendencijos pastebimos jau ne pirmus metus, tačiau nuo kitų Baltijos šalių vis dar atsiliekame. 2017 m Latvijoje internetu pirko 46 proc. interneto vartotojų, Estijoje – 58 proc. Tai gana didelis skirtumas, lyginant su Lietuva. Tikėtina, kad internete apsiperkančių žmonių kiekis išaugs, dėl augančio pasitikėjimo internetinėmis parduotuvėmis.
„Šiuo metu pasitikėjimas internetinėmis parduotuvėmis yra išaugęs, tačiau vis dar išlieka baimė, negauti užsakytų prekių ar gauti nekokybiškas prekes. Labai didelę įtaką pasitikėjimui elektronine parduotuve daro teigiamų ar neigiamų komentarų interneto erdvėje buvimas. Pasitikėjimą mūsų elektronine parduotuve rodo tai, kad pusę mūsų internetinės parduotuvės pirkėjų sudaro sugrįžtančių vartotojų srautas „, – pasitikėjimą elektroninėmis parduotuvėmis komentavo „B-a.eu“ internetinę parduotuvę valdančios UAB „Komeksimas“ komercijos skyriaus vadovas Mantas Meliešius.
Vyresnio amžiaus žmonės vis aktyviau perka internetu
Priežastys, lemiančios apsisprendimą nepirkti internete, gali būti labai įvairios. Europos statistikos departamentas kaip populiariausią priežastį nurodo įprotį pirkti fizinėje parduotuvėje. Tokią priežastį nurodė 69 proc. apklaustųjų. Kitos priežastys, tokios kaip apmokėjimo sistemos saugumas, žinių trūkumas, nerimas dėl prekių pristatymo ir pan., minėtos daug rečiau. Tai rodo, kad vartotojų pasitikėjimas internetinėmis parduotuvėmis yra gana didelis ir pagrindinės priežastys nepirkti internetu – įpročiai ir sentimentai. Siekiant paskatinti tokius vartotojus pirkti internetu reikia stengtis užtikrinti kuo kokybiškesnį ir sklandesnį pirkėjų aptarnavimą.
„Pirkėjui labai svarbus gyvas bendravimas su internetinės parduotuvės atstovais – telefonu, elektroniniais laiškais. Taip pat labai aktuali informacija apie prekių kokybę, domimasi, kokiam laikui suteikiamos prekių naudojimosi garantijos, kokios yra garantijos sąlygos. Neretam pirkėjui labai aktualus klausimas yra pinigų ir prekių grąžinimo garantijos“, – sakė M. Meliešius.
Amžius, lytis, išsilavinimas ir kiti faktoriai gana lemia pirkėjų internetu elgseną. „Eurostat“ duomenimis 2017 m. 69 proc. vyrų, besinaudojančių internetu yra pirkę elektroninėse parduotuvėse. Šiek tiek mažiau aktyvios moterys – 66 proc. besinaudojančių internetu. Didžiąją pirkėjų dalį (77 proc. visų interneto vartotojų) sudarė 25-34 m. amžiaus asmenys.
M. Meliešius pastebi, kad daugiausiai internetu apsiperka 25-34 m. amžiaus asmenys, tačiau pastaruoju metu jaučiamas gana didelis pagyvėjimas tarp vyresnio amžiaus žmonių. Vyresnio amžiaus asmenys dažniausiai renkasi sodo/daržo įrankius, statybines medžiagas. Be to gana stipriai plečiasi užsakymų geografija – vis daugiau užsakymų sulaukiama iš atokesnių vietovių regionuose. Tokį augimą tikėtina lemia tai, kad nereikia gaišti laiko ieškant artimiausios parduotuvės, kurioje galima įsigyti norimą prekę. Užsakytos prekės pristatomos tiesiai į namus. Taip taupomos pirkėjo lėšos ir laikas.
„Sunku būtų išdiferencijuoti pirkėjus pagal lytį, kadangi mūsų internetinėje parduotuvėje tiek vyrų tiek moterų apsiperka vienodai. Be to, internetinėje parduotuvėje apsiperka ne tik fiziniai asmenys. Nemažą dalį užsakymų pateikia įmonės ir įvairios bendruomeninės organizacijos“, – pirkėjų srautą analizavo M. Meliešius.
Perkamiausia „B-a.eu“ prekė – šiltnamiai
„Eurostat“ atlikto tyrimo duomenimis populiariausios internetu perkamų prekių grupės ES yra drabužiai ir sporto prekės, kelionių paslaugos ir ūkinės prekės. Drabužius ir sporto prekes į savo pirkinių krepšelius 2017 m. įtraukė 64 proc. apsiperkančiųjų, kelionių paslaugas – 53 proc., ūkinės prekes, tokias kaip baldai ar žaislai – 46 proc. pirkėjų.
Meliešius pastebi, kad „B-a.eu“ pirkėjų krepšelis šiek tiek skiriasi nuo statistinių duomenų. Taip yra todėl, kad parduotuvėje siūloma daug specifinių ir techninių prekių, tokių kaip elektros varikliai, įvairūs įrengimai, specialūs įrankiai, medicinos prekės. Todėl dažnai dirbama su tiksline auditorija, ieškančia konkretaus, tačiau rinkoje nebūtinai populiaraus, produkto. Populiariausios prekės, kurias renkasi „B-a.eu“ pirkėjai, yra šiltnamiai, kvepalai, ir baldai. Pusę parduotuvės pirkėjų į savo krepšelius įtraukia šias prekes. Tuo tarpu apranga ir avalynė yra vienos iš rečiausiai perkamų prekių.