„Stebuklo“ sėkmė neblėsta – filmas jau Prancūzijos kino teatruose

„Stebuklo“ sėkmė neblėsta – filmas jau Prancūzijos kino teatruose

„Ste­buk­lo“ sėk­mė ne­blės­ta – fil­mas jau Pran­cū­zi­jos ki­no teat­ruo­se

Nuo ge­gu­žės 9 d. re­ži­sie­rės Eg­lės Ver­te­ly­tės tra­gi­ko­me­di­ją „Ste­buk­las“, su­lau­ku­sią pri­pa­ži­ni­mo ne tik Lie­tu­vo­je, bet ir dau­gy­bė­je pres­ti­ži­nių pa­sau­lio fes­ti­va­lių, ga­lės įver­tin­ti ir Pran­cū­zi­jos pub­li­ka. Tre­čia­die­nį fil­mas pra­dė­tas ro­dy­ti net ke­lio­se de­šim­ty­se Pran­cū­zi­jos di­džių­jų ek­ra­nų.

Va­di­na at­ra­di­mu

„Ste­buk­lo“ sėk­mė ne­blės­ta nuo pat pa­sau­li­nės jo prem­je­ros pres­ti­ži­nia­me To­ron­to ki­no fes­ti­va­ly­je. Tai pir­ma­sis lie­tu­viš­kas fil­ma po 17 me­tų per­trau­kos pa­ro­dy­tas di­džiau­sia­me pa­sau­ly­je ki­no fes­ti­va­ly­je.

„Ste­buk­las“ at­krei­pė ir pran­cū­zų kinp pla­tin­to­jų dė­me­sį. Ki­no rin­ko­da­ros at­sto­vė Ma­non Chau­tard tei­gia, jog jie nuo­lat ieš­ko ta­len­tų ir per­spek­ty­vių de­biu­tuo­jan­čių re­ži­sie­rių.

„Eu­ro­pie­tiš­kas ki­nas, neįs­kai­tant vie­ti­nės Pran­cū­zi­jos ki­no pro­duk­ci­jos, su­da­ro tik apie 10 pro­c. vi­sų ša­lies ki­nuo­se ro­do­mų fil­mų. Ga­li­my­bė pla­tin­ti lie­tu­viš­ką fil­mą Pran­cū­zi­jo­je pa­si­tai­ko tik­rai ne kas­dien, tad ją la­bai ver­ti­na­me. Vos iš­vy­dę „Ste­buk­lą“ su­pra­to­me, kad šio fil­mo kū­ri­mo pro­ce­sas bu­vo kruopš­čiai ap­gal­vo­tas ir tru­ko tik­rai ne vie­ne­rius me­tus. Dė­me­sį at­krei­pė ir tra­gi­ko­miš­kai pa­sa­ko­ja­ma is­to­ri­ja apie lau­ki­nio ka­pi­ta­liz­mo įsi­gy­va­vi­mo lai­ko­tar­pį – šios te­mos po­ten­cia­lą ki­ne daž­nai pa­brė­žia ir kri­ti­kai. Ti­ki­me, jog Pran­cū­zi­jos žiū­ro­vus at­ves smal­su­mas“, – tei­gia M. Chau­tard.

Fil­mo re­ži­sie­rė E. Ver­te­ly­tė ža­vi­si pran­cū­ziš­ka ki­no kul­tū­ra ir pub­li­ka: „Šie­met jau te­ko da­ly­vau­ti sep­ty­nio­se „Ste­buk­lo“ per­žiū­ro­se Pran­cū­zi­jo­je, o praė­ju­sį sa­vait­ga­lį Pa­ry­žiu­je vy­ko du prieš­prem­je­ri­niai sean­sai. Pran­cū­zai – tik­ri ki­no my­lė­to­jai, pui­kiai su­pran­tan­tys me­ni­nį ir is­to­ri­nį fil­mo kon­teks­tą, žan­rų ypa­tu­mus ir skir­tu­mus. Tai di­džiau­sia ki­no in­dust­ri­ja Eu­ro­po­je, o ki­nas uži­ma la­bai svar­bią vie­tą be­ne kiek­vie­no pran­cū­zo gy­ve­ni­me. Pas­te­biu, jog pran­cū­zams įdo­mus fil­mo po­li­tiš­ku­mas, so­cia­liz­mo ir ka­pi­ta­liz­mo prieš­prie­ša ir stip­rus mo­ters per­so­na­žas. Ne­kant­rau­ja­me su­lauk­ti dau­giau reak­ci­jų.“

Reak­ci­jos ski­ria­si kiek­vie­no­je ša­ly­je

„Ste­buk­lo“ pro­diu­se­ris Lu­kas Tri­mo­nis at­sklei­džia, jog jau ku­riant fil­mą, bu­vo są­mo­nin­gai sie­kia­ma šia is­to­ri­ja su­do­min­ti ne tik Lie­tu­vos, bet ir už­sie­nio pub­li­ką. „Pran­cū­zai mėgs­ta tra­gi­ko­me­di­jos žan­rą, taip pat jiems tu­rė­tų bū­ti ar­ti­mas su­bti­lus „Ste­buk­lo“ hu­mo­ras“, – sa­ko L. Tri­mo­nis.

Re­ži­sie­rės E. Ver­te­ly­tės tei­gi­mu, fil­mas už­sie­ny­je su­si­lau­kia ne­ma­žai su­si­do­mė­ji­mo.

„Reak­ci­jos ski­ria­si kiek­vie­no­je ša­ly­je – vie­nur pub­li­ka gi­li­na­si į ka­pi­ta­liz­mo ir so­cia­liz­mo prieš­prie­šą, ki­tur ban­do­ma ge­riau su­pras­ti lai­ko­tar­pį, dar ki­tus do­mi­na tech­niš­ko­ji fil­mo pu­sė. Ta­čiau be­veik kiek­vie­ną kar­tą su­lau­kia­me klau­si­mo, kaip pa­vy­ko ras­ti to­kią pui­kią ak­to­rę Ire­nos vaid­me­niui. Eg­lės Mi­ku­lio­ny­tės vai­dy­ba už­bu­ria pub­li­ką. Taip pat do­mi­si, ar tai at­si­tik­ti­nu­mas, kad Ber­nar­do (akt. Vy­to Ru­gi­nis) ku­ria­mas per­so­na­žas pri­me­na JAV pre­zi­den­tą Donald’ą Trump'ą“, – įspū­džiais da­li­ja­si re­ži­sie­rė.

Pa­na­šu, kad „Ste­buk­lo“ ro­dy­mo fes­ti­va­liuo­se ma­ra­to­nas dar tik įsi­bė­gė­ja. Štai vien ba­lan­džio mė­ne­sį fil­mas bu­vo pri­sta­ty­tas de­vy­niuo­se ki­no fes­ti­va­liuo­se skir­tin­go­se vals­ty­bė­se. Nuo pa­sau­li­nės fil­mo prem­je­ros „Ste­buk­las“ jau pa­ro­dy­tas be­veik tris­de­šim­ty­je skir­tin­gų pa­sau­lio fes­ti­va­lių, iš ku­rių še­ši – aukš­čiau­sios kla­sės. Fil­mas jau pri­sta­ty­tas Eu­ro­pos, Šiau­rės Ame­ri­kos, Azi­jos, Ar­ti­mų­jų Ry­tų ir Af­ri­kos pub­li­koms.

Fil­mo sėk­mė – per­ga­lė vi­siems ša­lies kū­rė­jams

Pres­ti­ži­nio To­ron­to ki­no fes­ti­va­lio ren­gė­jai kas­met at­si­ren­ka ro­dy­ti apie de­šimt fil­mų iš cent­ri­nės ir Ry­tų Eu­ro­pos.

„Lie­tu­vos ki­no kū­rė­jų pro­duk­ci­ja kon­ku­ruo­ja su Len­ki­jos, Če­ki­jos, Ru­mu­ni­jos ir ki­tų žy­miai dau­giau fil­mų su­ku­rian­čių vals­ty­bių pro­duk­ci­ja. Nors ga­li­my­bė bū­ti at­rink­tiems ne­di­de­lė, ta­čiau „Ste­buk­lui“ pa­vy­ko. To­kia per­ga­lė at­krei­pia pa­sau­lio dė­me­sį į vi­są Lie­tu­vos ki­no in­dust­ri­ją, pa­ro­do, jog šis re­gio­nas yra kon­ku­ren­cin­gas“, – džiau­gia­si L. Tri­mo­nis.

Ar­ti­miau­sio­mis sa­vai­tė­mis „Ste­buk­las“ to­liau tęs ke­lio­nę po tarp­tau­ti­nius ki­no fes­ti­va­lius JAV, Sin­ga­pū­re, Bul­ga­ri­jo­je ir Ki­ni­jo­je. Taip pat fil­mo ope­ra­to­rius Emil Chris­tov yra no­mi­nuo­tas Lie­tu­vos ki­no ope­ra­to­rių ap­do­va­no­ji­muo­se „Ąžuo­las“ už me­tų ge­riau­sią ki­no ope­ra­to­riaus dar­bą.

Pa­si­bai­gus fes­ti­va­lių ma­ra­to­nui, pra­si­dės dar ak­ty­ves­nis fil­mo pla­ti­ni­mas už­sie­ny­je.

„Tei­sę į fil­mo pla­ti­ni­mą už Lie­tu­vos ri­bų jau įsi­gi­jo ki­no pla­tin­to­jai iš dvi­de­šimt ke­tu­rių vals­ty­bių, tarp ku­rių ir JAV“, – pri­du­ria L. Tri­mo­nis.

Fil­mą da­li­nai fi­nan­sa­vo Lie­tu­vos ki­no cent­ras, Bul­ga­ri­jos ki­no cent­ras, Eu­ro­pos ki­no rė­mi­mo fon­do pro­gra­ma „Eu­ri­ma­ges“ ir „Kū­ry­biš­ka Eu­ro­pa“ ME­DIA.