
Naujausios
Verslininkas lietuvius kviečia į Maldyvus
Šią savaitę Lietuvoje svečiuojasi Maldyvų turizmo sektoriaus verslininkas Ibrahimas Mohamedas Didi (Ibrahim Mohamed Didi). Žmogus, Maldyvuose padėjęs pagrindus turizmo industrijai, šiandien Lietuvoje mato didelį potencialą ir tiki, kad šių dviejų šalių bendradarbiavimas bus naudingas tiek Lietuvai, tiek Maldyvams.
Agnė VAITASIŪTĖ-KEIZIKIENĖ
- Maldyvai yra vadinami rojumi žemėje. Papasakokite truputį daugiau apie savo šalį.
- Jūs panaudojote teisingą žodį. Tai iš tiesų rojus žemėje. Ką mes akcentuojame – tai smėlis, jūra ir saulė. 365 dienas per metus turime saulę, galime mėgautis šilta jūra ir pačiu nuostabiausiu smėliu. Įsivaizduokite, kaip gera sėdėti po kokoso palme, skaityti knygą ir gerti skanų tropinį kokteilį.
- Maldyvuose planuojamas išskirtinis projektas – aukštakulnio formos saloje įrengti prabangų poilsio kompleksą. Matyt, toks projektas Maldyvų turizmą pakylės į dar aukštesnį lygį?
- Esu įsitikinęs, kad tai bus labai sėkmingas projektas, nes naujų idėjų Maldyvams reikia. Mūsų šalyje yra labai daug viešbučių, kurie turi tuos tris kertinius dalykus – saulę, smėlį ir jūrą, bet jų nebeužtenka. Turistams reikia naujos koncepcijos. Tarkime, vienas kompleksas įrengė povandeninį SPA, kitas pastatė astrologinį teleskopą, kuris pritraukia daug turistų, norinčių pasimėgauti žvaigždėmis. Jei įkursime kompleksą, kuris bus aukštakulnio formos, bus nuostabu. Neabejoju, kad apie tokį projektą kalbės visas pasaulis, o turistai norės atvažiuoti ir pasižiūrėti, kas tai. Šitaip laimės ne tik pats poilsio kompleksas, bet ir visi Maldyvai.
- Esate vadinamas turizmo sektoriaus Maldyvuose karaliumi. Koks būtų jūsų patarimas, kaip patobulinti turizmo sektorių Lietuvoje?
- Visų pirma Vyriausybė turėtų bendradarbiauti su privačiu sektoriumi. Tai padėtų dar labiau pakelti turizmo lygį. Pavyzdžiui, imkime Maldyvus. Turizmo industrija čia buvo sukurta bendradarbiaujant su vyriausybe. Valdžia kuria įstatymus ir taisykles. Jei tos taisyklės nebūtų pritaikytos turizmui plėtoti, Maldyvai nebūtų pasiekę tokios sėkmės. Pirmieji turistai į Maldyvus atvyko 1972 metais, tada čia nebuvo nė vieno viešbučio. Turistai turėjo miegoti paplūdimiuose. Pradėjome labai kukliai, bet per trumpą laiką pasiekėme didžiulės sėkmės. Dabar galime didžiuotis garsiausiais ir prabangiausiais viešbučiais bei poilsio kompleksais pasaulyje.
- Taigi jungiame tiltus tarp Maldyvų ir Lietuvos. Kokią turite šio bendradarbiavimo viziją?
- Nors Lietuvoje aptarnavimas yra pakankamai aukšto lygio, manau, kad iš maldyviečių lietuviai turėtų ko pasimokyti. Būtų puiku, jei galėtume įgyvendinti tokią mainų programą. Tarkime, lietuviai, užuot dirbę Didžiojoje Britanijoje, galėtų važiuoti dirbti į Maldyvus, o maldyviečiai – į Lietuvą. Abi šalys iš to daug laimėtų. Įsivaizduokite, lietuvis dirba Didžiojoje Britanijoje, gauna gerą atlyginimą, bet yra priverstas beveik viską išleisti pragyvenimui. O Maldyvuose jiems nekainuos niekas – nei apgyvendinimas, nei maistas, nei transportas, tereikės susimokėti už dantų pastą. (Šypsosi.) Visus uždirbtus pinigus galės taupyti ir siųsti šeimai į Lietuvą. Tikiu, kad ir maldyviečiai Lietuvoje galėtų daug ko pasimokyti. Dirbame, kad toks sumanymas taptų realybe, ir džiaugiuosi, kad net per šią savaitę jau pavyko pasiekti gerų rezultatų.
- Dar vienas jūsų vizito Lietuvoje tikslas – lietuviškas alus. Papasakokite plačiau apie tai.
- Alus yra populiarus gėrimas bet kurioje tropinėje šalyje. Mes ieškome tokio alaus, kuris būtų paklausus. „Olialia“ ženklas siūlo įvairių rūšių alų, todėl man šis bendradarbiavimas yra įdomus. Ketiname aplankyti Lietuvos alaus gamintojus, paragauti alaus. Žiūrėsime, kas iš to išeis.
- Kokią turite viziją dėl „Olialia“ ženklo plėtros Maldyvuose?
- Visas pasaulis kalba apie „Olialia“ ženklą, gražias, šviesiaplaukes merginas. Man ši koncepcija labai patinka. Manau, kad dabar nereikėtų sustoti, o eiti pirmyn ir įgyvendinti turimas idėjas.
Stasio ŽUMBIO nuotr.