
Naujausios
Į ralį galės važiuoti ir „laužiukai“
Šiauliečiai draugai ir kolegos, automobilių entuziastai Gintaras Raugalas ir Mantas Jankūnas pirmą kartą organizuoja renginį-iššūkį automobilių mėgėjams „Junk Rally’18“. Renginyje dalyviai važiuos 222 eurus kainuojančiais automobiliais arba ne jaunesniais negu 1990 metų. „Laužiukai“ turės progą atiduoti paskutinę gyvybę. Dalyvaus ir antikvarinių automobilių.
Leta MAČIULYTĖ
redakcija@skrastas.lt
Iššūkis – automobilis už 222 eurus
Ralio-iššūkio startas – rugpjūčio 4 dieną 9 valandą Šiauliuose.
„Tai nebus įprastas ralis, nes greičio ruožas numatytas tik vienas – Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome“, – sako Mantas. Dalyviai važiuos apie 350 kilometrų nuo Šiaulių, į minėtą autodromą prie Kuršėnų, Mažeikius, Naująją Akmenę, Joniškį ir grįš į Šiaulius, kur vyks apdovanojimai.
Ralyje dalyvauti gali tik seni automobiliai: kainuojantys 222 eurus arba pagaminti iki 1990 metų. Jie varžysis būtent šiose dviejose klasėse.
Pakeliui planuojama sustoti keliose lankytinose vietose, surengti pikniką. Aplankytų miestų aikštelėse vyks atskiros užduotys, kuriose nebus naudojami automobiliai, tačiau už jas bus skiriami balai, jie sumuosis.
Ekipažą gali sudaryti nuo 2 iki 4 žmonių, nei amžius, nei lytis neribojami, organizatoriai sakė laukiantys ir šeimų su vaikais. Už originalią transporto priemonės puošybą dalyviai gaus papildomų taškų. Pagrindinis prizas – dvi valandos pasivažinėjimo Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Rėmėjų prizais ir medaliais bus apdovanoti ir prizininkai – visi ekipažo nariai.
„Paskutinė gyvybė“
Kodėl pasirinkti seni automobiliai?
„Angliškai „junkyard“ reiškia laužyną, metalo laužą. 222 eurus kainuojantys automobiliai yra tie „laužiukai“, kurie dar turi paskutinę gyvybę“, – sako Gintaras. Organizatoriai mano, jog tokiam iššūkiui ekipažas gali susimesti po keliasdešimt eurų ir įsigyti važiuojantį „laužiuką“, o po renginio jį atiduoti metalo laužui. Tačiau šios transporto priemonės turės būti ir apdraustos, ir techniškai tvarkingos.
„Ne visi lenktynininkai, ne visi priklauso kokiam nors automobilių klubui, bet gal nori susiburti, – sakė Mantas. – Matėme, kad nėra Šiauliuose renginių automobilių mėgėjams, todėl norėjome pakviesti praleisti laiką ir pavažiuoti po Šiaulių apskritį.“
Gintaras prasitaria apie ambicingesnius planus: „Norime Šiaulius paversti automobilininkų sostine. Tai – pirmas mūsų renginys, pažiūrėsime, kaip seksis. Planuojame žiemą surengti automobilių slalomą.“
Pokalbio metu jau buvo registruota 16 ekipažų, organizatoriai tikisi 20. „Planuojame važiuoti kolona, Kelių eismo taisyklių pažeidimai nebus toleruojami“, – patikino Mantas.
Emigracija paskatino grįžti
Renginio organizatoriai Šiaulių televizijoje kuria laidą apie automobilius ir vairuotojus „Važiuojam“, tad ralis-iššūkis yra ir laidos projektas: renginys bus filmuojamas, feisbuke vyks tiesioginės transliacijos iš užduočių vietų.
Ir Gintaras, ir Mantas žino emigracijos skonį. Gintaras prieš ketverius metus grįžo iš Anglijos. Londone buvo padaręs karjerą ir didesnių galimybių – įgijo profesionalaus asmens sargybinio kvalifikaciją. „Galėčiau saugoti ir Prezidentę Dalią Grybauskaitę“, – šypsosi šiaulietis.
Mantas šiuo metu gyvena tarp Norvegijos ir Lietuvos. Ekonomistas, buvęs transporto įmonės vadybininkas, užsienyje dirba laivų statyklos įmonėje, bet rudenį planuoja grįžti į Šiaulius.
„Lietuvoje kitaip jautiesi, – sako Mantas. – Gal geriau mažesnis atlyginimas, bet geresnė savijauta? Užsienyje tu vis tiek būsi atvykėlis.“
Užsidegę automobilizmo idėjomis, vaikinai sakė turintys daugiau planų, svarbu, kad būtų bendraminčių.
Autorės nuotr.
Iš kairės: Mantas Jankūnas ir Gintaras Raugalas tikisi, kad pirmasis renginys padės burti automobilių entuziastus Šiauliuose.
Organizatorių nuotr.
1950 metų „Dodge Coronet“ – vienas iš ralio-iššūkio dalyvių.