
Naujausios
Pedagogai ministrui turėjo daug klausimų
Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus apsilankymo Šiaulių rajono pedagogų bendruomenė laukė vildamasi, kad bus atsakyta į daugelį neraminančių klausimų. Pirmiausia — dėl mokyklų tinklo pertvarkos.
Algimantas BRIKAS
brikas@skrastas.lt
Galimi ir lankstesni sprendimai
Pagrindiniu pokalbiu tapo ministro susitikimas su švietimo įstaigų vadovais, politikais surengtas Savivaldybės salėje.
G. Steponavičius jame teigė, jog kaimo vietovėse, kur dar yra išliekančios vidurinės mokyklos, „nemato problemų užsispirti“ ties 2012 metais, kai šalyje neliks vidurinių. Čia, atsižvelgiant į mokinių mažėjimą, esą galimi ir lankstesni sprendimai.
Dėl miestų vidurinių mokyklų pertvarkos ministras pasakė: „Nemanau, kad turėtume keisti arklius paskutinėje perkėloje“.
G. Steponavičius pažymėjo, kad Kuršėnuose, kur yra keturios bendrojo lavinimo mokyklos, jau baigia išsigryninti L. Ivinskio gimnazija (lieka vien gimnazijos klasės), o netoliese — stipri Pavenčių vidurinė. Bet šalia negali gyvuoti vidurinė mokykla ir gimnazija, kuri neturi žemesniųjų klasių, todėl negali pasipildyti savais mokiniais. Esą reikia matyti demografines tendencijas — po metų kitų mokinių aukštesnėse klasėse nebeužteks. Be to, brangiai kainuoja įrengti modernius aukštesniųjų klasių gamtos, technologijų kabinetus.
„Ir Pavenčių vidurinė mokykla atras, kaip pagrindinė mokykla, savo vietą“, — mano G. Steponavičius.
Lengvinamas mokyklų darbas
Pasak G. Steponavičiaus, pernai pradėta mažinti popierių, internete yra daugybė informacijos, kurią galima pasiimti. Ministras mokyklų vadovus ragino nebijoti tikrintojų, nes dalykų, kurie yra tik rekomendacinio pobūdžio, negali būti reikalaujama. Salė šias mintis sutiko plojimais patvirtindama, kad biurokratinė makulatūra jiems įkyrėjusi.
Svečias pedagogus kvietė siūlyti, ką dar reikėtų palengvinti, kad jie galėtų daugiau dėmesio skirti savo tiesioginiam darbui.
Nuo šių metų esanti lanksti ir mokinio krepšelio metodika. Jeigu mokyklos gautų lėšų trūksta atlyginimams, dalį jų galima paimti iš kvalifikacijai kelti ar kitoms reikmėms skirtų „eilučių“.
Jau siūloma ir pakeista mokyklų finansavimo tvarka, nes esą neteisinga pagal tą patį tarifinį koeficientą skaičiuoti atlygį už darbą mokykloje, kurioje vienas mokytojas dirba su 30 vaikų, o kito klasėje yra vos keliolika.
Bus siūloma nuo kitų metų pradžios įvesti ikimokyklinio ugdymo krepšelį.
Klausimai
Daiva Miliauskienė, rajono Tarybos narė, Kuršėnų Stasio Anglickio pagrindinės mokyklos mokytoja, paminėjusi Švietimo įstatymo nuorodą, kad į bendrojo lavinimo mokyklą pirmumo teise priimamas asmuo, gyvenantis mokyklos steigėjo jai priskirtoje aptarnauti teritorijoje, klausė, ar mokykla turi tikrinti moksleivio gyvenamąją vietą.
Pasak G. Steponavičiaus, todėl ir yra moksleivio krepšelis, kad būtų galima pasirinkti, kur mokytis. Mokyklas tai skatina dirbti geriau.
Artūras Kulikauskas, Kairių pagrindinės mokyklos direktorius, teiravosi dėl įstatymo nuostatos kompensuoti moksleivio pavėžėjimą į mokyklą 30 kilometrų spinduliu. Daug gyvenančiųjų Kairiuose, Ginkūnuose, Bubiuose važiuoja mokytis Šiauliuose, už šias keliones moka valstybė. Ar už tai neturėtų mokėti tėvai?
G. Steponavičiaus nuomone, pavėžėjimas turėtų būti kompensuojamas iki artimiausios mokyklos.
Janina Banienė, Kuršėnų Pavenčių vidurinės mokyklos mokytoja, priminusi, kad mokyklos renovavimo pirmasis etapas sėkmingai baigtas, teiravosi, ar kitiems dviem etapams nesutrukdys lėšų stygius.
Švietimo ir mokslo ministras pridūrė, jog trūksta lėšų ir baigti tvarkyti Raudėnų pagrindinę mokyklą. Ministerija vadovaujasi nuostata nepradėti naujų objektų, kol nebaigti senieji.
Valstybės investicijų programose kitais metais yra numatomos didesnės, nei šiemet, sumos.
TIKROVĖ: Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius sako, kad, mažėjant mokinių, dviejų gimnazijų Kuršėnuose nerealu tikėtis.
Autoriaus nuotr.