Kitais metais brangs kelionės miesto autobusais

Gintarės DAKNYTĖS nuotr.
Nuo naujų metų miesto autobusais keliausime brangiau.

Ketvirtadienį Šiaulių miesto taryba patvirtino naujas miesto viešojo transporto bilietų kainas. Jos auga beveik 8 procentais. Už šį sprendimą balsavo 26 Tarybos nariai iš 29.

Iškart po naujamečių švenčių, nuo sausio 1 dienos, vienkartinio miesto autobuso bilieto kaina didės nuo 68 iki 74 centų. Perkant bilietą autobuse kaina nesikeis – 1,5 euro.

Mėnesiniai bilietai pabrangs 2,5 euro ir sieks 32,5 euro, galiojantys tik darbo dienomis – 2 eurais.

Šiaulių savivaldybės administracijos Ekonomikos skyriaus vedėja Aistė Petkuvienė aiškino, kad kaina keliama siekiant išlaikyti proporcijas: 35 procentus UAB „Busturas“ pajamų sudarys lėšos, surinktos už parduotus bilietus ir 65 procentus – iš miesto biudžeto mokama negautų pajamų ir nuostolių kompensacija.

Aiškinama, kad bilietą branginti reikia, nes nuo 2026 metų keičiasi viešojo transporto bilieto PVM tarifas – didėja nuo 9 iki 12 procentų. Taip pat minimali mėnesinė alga didėja 11 procentų – iki 1 153 eurų. Atsižvelgiant į teisės aktų pakeitimus, planuojamą atlyginimų didinimą dėl minimalios mėnesinės algos augimo, miesto vairuotojų atlyginimų didinimą 5 procentais, komunalinių paslaugų brangimą, tiekėjų paslaugų kainų kilimą ir 2026 metais planuojamą ridą, prognozuojama, kad sąnaudos iš viso sudarys per 10,628 milijono eurų.

Prognozuojama, kad 2026 metais vežėjo negautos pajamos sudarys 2,815 milijono eurų, o nuostolių kompensacija su rentabilumu – beveik 5 milijonus. Iš miesto biudžeto tai pareikalaus ketvirčiu milijono eurų daugiau nei šįmet.

Svarstant bilieto kainą, daugiausia Tarybos narių klausimų kilo dėl Savivaldybės apmokamų nuostolių kompensavimo. Savivaldybė ne tik dengia „Busturo“ nuostolius, bet ir primoka 5 procentų pelno dalį.

Meras Artūras Visockas patikino, kad jei „Busturas“ būtų ne akcinė bendrovė, pelno mokesčio galbūt galėtų ir nemokėti, o UAB'ui reikia pelno. Administracijos direktorius Antanas Bartulis aiškino, kad „Busturas“ turi turėti pelno, nes kitaip iš bankų negaus paskolų autobusų parkui atnaujinti.

A. Visockas dėstė, kad nemokamo viešojo transporto Šiauliuose nebus. Nemokamai važinėja tik kelių mažesnių miestų keleiviai, kur esą važiuoja vos keli autobusai per dieną.

„Busturo“ direktorius Vidas Seirackas patvirtino, kad miesto autobusais važiuojančių žmonių skaičius kasmet mažėja 4 procentais.