
Naujausios
Moteris laimėjo prieš prekybininkus
Pakruojietė Kristina Jankauskienė ne kartą yra apgynusi savo teises nuo nesąžiningų prekybininkų ir paslaugų teikėjų. Kilus bet kokiam įtarimui dėl nesąžiningumo, moteris ir kitiems pataria ieškoti teisybės.
Stanislava VIČAITĖ
stanislava@skrastas.lt
Batai dažė kojas
Šią savaitę ponia Kristina laimėjo kovą prieš įmonę, prekiaujančią avalyne.
Moteris pasakojo, jog paskutinę rugpjūčio savaitę prekybos ir laisvalaikio centre, esančiame Šiauliuose, įsigijo natūralios odos batus, kainavusius daugiau nei porą šimtų litų.
„Juos apsiaviau, po poros valandų pastebėjau, kad jų vidus ir dirželio vidinė pusė dažo ne tik pėdkelnes, bet ir kojas. Taip, kad tuos dažus sunkiai nuploviau“, – naujus batelius mena moteris.
Po kelių dienų pakruojietė kreipėsi į parduotuvę. Kristinos teigimu, jos vedėja pasakė, kad dažanti avalynė – ne brokas. Dar parodė į batų pardavimo čekyje išspausdintus žodžius, kad natūrali oda gali dažyti.
Su tuo sutikti nenorinti pakruojietė dar paklaususi, ar čia koks privalumas, kad batų neįmanoma dėvėti, ką jai pardavėjos patartų daryti. Šios pasiūlė kitoje parduotuvėje nusipirkti specialios priemonės ir išpurkšti batų vidų, kad šis nebedažytų. Dar pasiūlė batų vidų purkšti ir plaukų laku.
Tačiau pinigų už avalynę negrąžino, motyvuodamos ir tuo, kad batai jau dėvėti.
„O kaip galėjau išsiaiškinti broką, jų nedėvėdama?" – stebėjosi moteris.
Pinigus atgavo
Ponia Kristina pasiduoti neketino: naršė internete, ieškodama informacijos apie daiktų grąžinimo ir keitimo taisykles. Surado. Netrukus ji parašė prašymą ir registruotu laišku nusiuntė avalyne prekiaujančiai įmonei.
„Sulaukiau skambučio, kad atvykčiau į parduotuvę atsiimti pinigų, už įsigytus brokuotus batus“, – pasakojo Kristina, savo atkaklumu apgynusi savo teisę įsigyti kokybišką avalynę.
Apie vartotojų teises – žinoma mažai
K.Jankauskienė sako, jog internete radusi informacijos ir apie tai, jog čekis galioja du metus ir per tą laiką galima susigrąžinti pinigus už įsigytą brokuotą avalynę. Tik tas brokas turi būti ne mechaninis: pavyzdžiui, batai nesuplėšyti bedėvint.
Pakruojietė yra laimėjusi ne vieną kovą prieš prekybininkus ir paslaugų teikėjus. Ji pataria, jog, iškilus bet kokiam įtarimui, reikia nenuleisti rankų ir ieškoti informacijos. Nors tam ir būtų sugaišta nemažai laiko.
„Žmonės daug ko nežino. Ypač savo, kaip vartotojų teisių. Pardavėja ar paslaugų teikėjas – ne teisininkai. Jie arba patys daug ko nežino arba vykdo savo įmonės politiką“, – sako Kristina.
Autorės nuotr.
POZICIJA: Pakruojietė Kristina Jankauskienė nesitaiksto su nesąžiningumu ir igina savo, kaip prekių ar paslaugų vartotojos, teises.
BROKAS: Nauji bateliai dažė ne tik pėdkelnes, bet ir kojas.