
Naujausios
Pakeis "mikriukus"
UAB "Busturas" generalinis direktorius Vaidas Seirackas informavo, kad mažieji autobusai pakeis privažiuojamuose maršrutuose važinėjusius mikroautobusus. O nuo 5 iki 7 valandos rytais ir nuo 21 valandos iki darbo pabaigos veš negausius keleivius 3, 14, 5 maršrutais.
Autobusuose įrengta 14 sėdimų vietų. Skirtingai nei "mikriukai" jie yra aukšti, todėl gali vežti 12 stovinčių keleivių. Viena vieta įrengta vaikiškam arba neįgaliojo vežimėliui. Autobusai yra žemagrindžiai.
Žadama, kad keleivių saugumą užtikrins salone sumontuotos dvi vaizdo kameros ir priekinio vaizdo skaitmeninė kamera. Kelionės metu bus galima įkrauti elektroninę ryšio priemonę, yra USB įkrovimo vietos.
Artėjant vasarai, keleivius turėtų vėsinti salone įrengtas 12 kilovatų oro kondicionierius, stogo liukas. Kad keleiviai nešaltų žiemą, sumontuoti papildomi radiatoriai. KARSAN JEST atstovas Lietuvoje sakė, jog keleivių kelionės kokybė priklausys ir nuo to, kaip "Busturas" autobusus eksploatuos.
Redakcija šiomis dienomis jau sulaukė "Busturo" keleivės laiško, kuriame skundėsi, kad ir naujuose autobusuose atšilus orui dūsta keleiviai.
Bendrovės vadovas paaiškino, kad tik atšilus orui buvo galima pradėti autobusų kondicionierių patikrinimą.
"Darbas vyksta. Kur yra kondicionierių problemų mes spėsime iki vasaros sutvarkyti. Pagal sustatytą grafiką tai ir darome", – sakė V. Seirackas.
Pašventintas pirkinys
Skirtingai nei visi naujieji "Busturo" autobusai, varomi suspaustomis dujomis, mažieji autobusai važiuos dyzeliniu kuru. Generalinis direktorius paaiškino, kad tokių mažų autobusų, varomų suspaustomis dujomis tiesiog nėra rinkoje, o elektriniai – kelis kartus brangesni. Tačiau žadama, kad jie vis tiek prisidės prie miesto ekologijos – suvartos mažiau dyzelino, nei dideli autobusai.
V. Seirackas paaiškino, jog turkiški autobusai pasirinkti dėl to, kad jų tiekėjas laimėjo konkursą. Įmonė juos perka lizingo būdu, už vieną mokėdama 54 tūkstančius eurų (be PVM). Įmonės vadovas atskleidė, kad "Busturas" 2018 metais sukaupė apie 260 tūkstančių eurų pelno.
Lietuvoje du tokie autobusai važinėja Palangoje ir dar 5, tik jau varomi elektra, rudeniop pradės vežioti vilniečius.
Pristatymo metu "Busturas" sulaukė daug pagyrimų, kad vieni pirmųjų šalyje siekia tikslo vystyti ekologinį transportą. Šiaulių mero pavaduotojas Domas Griškevičius tvirtino, kad viešasis transportas tampa gražia miesto vizitine kortele. Miestą su gerėjančia viešuoju transporto kokybe sveikino Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis. Naują pirkinį palaimino kunigas Arūnas Jankauskis.
Daugiau visiškai naujų autobusų
Generalinis direktorius žadėjo, kad jau šių metų pabaigoje įmonės autobusų amžiaus vidurkis sieks apie 10 metų. Greitai Šiaulius pasieks dar 6 nauji autobusai "Scania". Juos įmonė gaus nemokamai – panaudai. "Scania" kartu su suslėgtų dujų tiekėjais vykdys eksperimentą.
Trys autobusai važiuos įprastomis suspaustomis dujomis, o į kitų trijų tokį pat kurą bus pridedama apie 30 procentų vandenilio. Tokie bandymai jau buvo atlikti Lietuvoje. Dabar bus atliekamas ilgalaikis testavimas – autobusai turės nuvažiuoti po milijoną kilometrų. V. Seirackas sako, kad Šiauliuose tiek kilometrų jie suvažiuos per 3 metus. Direktorius neatsisako minties po eksperimento už likutinę vertę įsigyti šiuos autobusus, nes "nesinorėtų naujus autobusus paleisti iš miesto".
Šio mėnesio viduryje "Busturas" pristatė dar vieną savo pirkinį – 15 dešimties metų autobusų, kurie visi suvažiuos iki liepos mėnesio. O metų pradžioje pagal šalyje vykdomą bendrą Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamą projektą įsigijo 12 visiškai naujų MAN LION'S CITY keleivinių transporto priemonių.
Konkursą skelbs "artimiausiu metu"
Šiauliuose visus miesto autobusų maršrutus Savivaldybės pavedimu aptarnauja jos UAB "Busturas". Prieš porą metų Lietuvos konkurencijos taryba išaiškino, kad miestas negali pavesti savo įmonei teikti keleivių pervežimo paslaugą be konkurso ir įpareigojo jį surengti. Dar 2017 metų birželį savivaldybė apie būsimą konkursą paskelbė Europos Sąjungos informaciniame leidinyje ir po metų skelbti konkursą jau galėjo.
Senais autobusais paramstytas "Busturo" autobusų parkas konkursą galėtų pralaimėti, ar net neturėtų galimybės jame dalyvauti, nes skelbiant konkursą reikėjo nurodyti "protingą" autobusų amžiaus vidurkį, o "Busturo" autobusų vidutinis amžius tada viršijo 16 metų. Savivaldybė su konkursu tempia laiką, kol jos įmonė atnaujina parką.
Praėjusių metų vasarą Tarybai buvo pateiktos svarstyti dvi konkurso sąlygos: jei "Busturas" nelaimi, konkurso nugalėtojas įdarbina savivaldybės įmonės vairuotojus ir nuperka jos autobusus. Tokios sąlygos politikų pritarimo nesulaukė. Buvo kalbama, kad jos potencialių konkurso dalyvių greičiausiai būtų skundžiamos teismui ir konkursas būtų nukeliamas neribotam laikui.
Kokia situacija su konkursu šiandien? Savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė apsiribojo trumpu komentaru: "Rengiame konkurso sąlygas. Artimiausiu metu konkursą skelbsime".
Administracijos direktoriumi po kelių mėnesių pertraukos pradėjęs dirbti Antanas Bartulis sakė vėl gilinasi į konkurso rengimo medžiagą.
"Jei kliūčių nebus, konkursą skelbsime artimiausiu metu. Į vieną mūsų paklausimą dėl konkurso sąlygų kol kas nesame gavę atsakymo, aiškinamės", – sakė vadovas.