
Naujausios
Orlaivių „medžioklė“ suvienijo fotografus
Bet kokiu metu, bet kokioje vietoje, bet kokiu oru – taip savo užsiėmimą stebėti ir fotografuoti lėktuvus apibūdina lėktuvų stebėtojai. Pernai pavasarį jų sukurtas puslapis socialiniame tinklalapyje per nepilnus metus sulaukė beveik 2 tūkstančių pasekėjų.
Lukas ŠNIOLIS
vasara@skrastas.lt
Skatina domėtis aviacija
„Šiaulių kraštui“, vienas iš lėktuvų stebėtojų, puslapio socialiniame tinkle „Facebook“ įkūrėjų Martynas Jaugelavičius pasakoja, kad norėjo suburti visus besidominčius aviacijos fotografija. Puslapį administruoja septyni žmonės. Trys šiauliečiai, kaišiadorietis, du vilniečiai ir kaunietis.
Martynas susidomėjo aviacija po pirmojo skrydžio iš Rygos į Berlyną 2007 metais. Jaunuolį sužavėjo buvimas ore ir pasaulio matymas iš aukštai. Grįžęs namo, puolė internete ieškoti oro uostų, lėktuvų modelių, taip surado bendraminčių.
Nuotraukos – iš viso pasaulio
Šiuo metu Lietuvos lėktuvų stebėtojų puslapis turi beveik du tūkstančius sekėjų, nuolatos sulaukia nuotraukų iš įvairių pasaulio kampelių, jų siunčia įvairaus amžiaus žmonės. Nuotraukas siunčia ne tik vyrai, bet ir moterys.
Neseniai lietuviai sulaukė nuotraukų iš olando, 1990 metais dirbusio Šiaulių aviacijos bazėje.
Martynas pasakoja situaciją, kuri nutiko jo kolegai. Vieną dieną draugas nuvyko į Šiaulių oro uostą ir ten, šalia tvoros, sutiko tris 13-14 metų paauglius, kurie peršlapę ir išalkę stovėjo lietuje ir laukė, kol nusileis lėktuvas. Vaikino nuomone, tokie atvejai puikiausiai įrodo, kad žmonės domisi aviacija.
Pernai „Lithuanian Planespotters“ buvo pirmieji, kurie Vilniaus oro uoste nufotografavo nusileidusį „Air Lituanica“ lėktuvą.
Vaikinai žinomi, puslapio nuotraukomis naudojasi didieji šalies naujienų portalai.
Šnipai Lietuvos teritorijoje
Martynas pasakoja, kad kol kas Rytų Europoje į užsiėmimą stebėti ir fotografuoti lėktuvus žiūrima kreivai. Lietuvoje vaikinai kartais jaučiasi esantys šnipai. Lėktuvus oro uostuose jie priversti stebėti už didžiulių tvorų, su policijos palyda.
Pavyzdžiui, Vokietijoje esančiame Berlyno oro uoste yra įrengtas specialus balkonas lėktuvams stebėti. Susimokėjus du eurus jame galima praleisti visą dieną. Nyderlanduose, Amsterdamo oro uoste, nėra tvorų, aplink oro uostą yra įrengti specialūs takai žmonėms, norintiems stebėti lėktuvus.
Lėktuvų stebėtojai tikisi, kad ateityje situacija Lietuvoje pasikeis.
Ateitį sieja su orlaivių pilotavimu
Abiturientas Martynas ateityje svajoja tapti orlaivių pilotu, tačiau jis nėra tikras, ar pavyks. Studijos kainuoja brangiai, reikia tinkamo fizinio pasiruošimo, geros sveikatos.
Paklausus apie įsimintiniausią kelionę lėktuvu, vaikinas pasakoja, kad įsimintiniausia kelionė buvo į Iraną: „Daugumai Irano oro linijų yra uždrausta skraidyti Europos Sąjungos oro erdvėje, įsigyti lėktuvų iš Vakarų šalių, todėl ten galėjau pamatyti retų ir senų lėktuvų“.
Asmeninio archyvo nuotr.
DIDUMAS: 2010 metais Martynas Jaugelavičius Berlyno oro uoste užfiksavo didžiausią pasaulyje keleivinį lėktuvą „Airbus A380“.
POMĖGIS: Lietuvoje orlaivių fotografavimu užsiimančiųjų ratas nuolatos auga.
Martyno JAUGELAVIČIAUS nuotr.
PRATYBOS: Lėktuvų stebėtojai vasarą dalyvavo „Griausmas-2014“ pratybose.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
SUSIDOMĖJIMAS: Martynas Jaugelavičius aviacija susidomėjo po pirmojo skrydžio lėktuvu Ryga-Berlynas.