
Naujausios
Motociklas tinka ir asfaltui, ir bekelei
Šiauliuose praūžęs baikerių festivalis buvo ne tik išbandymas ausims, tačiau ir džiaugsmas akims. Vienu metu buvo galima pamatyti ir palyginti kone visų rūšių ir skirtingo amžiaus motociklus.
Alvydas JANUŠEVIČIUS
alvydas@skrastas.lt
Motociklas – džiaugsmui
Šiaulietis Rimas – užkietėjęs baikeris, ant dviejų ratų važiuojantis nuo vaikystės. Būdamas paauglys vairavo motorinį dviratį „Ryga-5“. Vėliau vieną po kito turėjo visus rusiškus ir sovietmečio žmonėms prieinamus motociklus.
„Turėjau „Voschod“, „Minsk“, „Panonia“. Sunku tais laikais buvo gauti tokius kaip „Jawa“, „IŽ Sport“. Tais laikais jie buvo labai geri motociklai“, – prisiminė Rimas.
„IŽ Sport“ buvo unikalus tuo, jog variklis buvo paimtas iš japonų. Tik rėmą suvirino Rusijos meistrai. Galia ir greičiu šis motociklas gerokai lenkė bet kurią čekišką „Jawą“.
Po rusiškų motociklų vyras sėdo į „Yamaha“ balną. Pasirinko „čioperių“ klasės motociklą, nes važinėja tik asfaltu: „Mano greitis – 80 kilometrų per valandą. Jau savo atlaksčiau. Dabar važinėju tik malonumui“.
Šiuo metu važiuoja 2010 metų gamybos „Honda“. Motociklas pasižymi aptakiomis dailiomis formomis. Jį motociklą sukūrė amerikiečių „Hondos“ padalinys. Galingumas – 1,3 litro.
Kodėl ne kitokie motociklai? „Harley Davidson“ – per brangus, tačiau dėl to net džiaugiasi. Vieša paslaptis, kad legendiniai motociklai technologiškai nėra tokie pažangūs kaip japonų gaminami modeliai. Rimas nenori „enduro“ ar sportinės klasės motociklo – jam greitis ir pravažumas nerūpi.
Ralio mėgėjai
Šiauliečiai broliai Mindaugas ir Donatas Alijošiai turi bendrą pomėgį – važiuoti bekelėmis. Kuo sunkiau pravažiuoti, tuo įdomiau.
Aukšti, patvarūs ir „piktomis“ padangomis motociklai – tokie yra „enduro“ klasės plieniniai žirgai. Donatas paaiškina, kad važiuodamas savo „Honda Africa Twin“ jis tobulina techniką kiekviename kilometre.
„Asfaltu beveik nevažinėjame. Jei dauguma baikerių, privažiavę žvyrkelį, apsisuka ir ieško kito kelio, mes niekada nesustojame“, – sakė Donatas.
Mindaugas važinėja tokiu pat motociklu. Jį galima įsigyti už 8000 litų, tačiau už tiek įgytas žirgas reikalaus meilės. Reikės kai ką paremontuoti.
Mindaugas paaiškino, kaip lengviausiai suprasti, kas yra „enduro“. Tai Dakaro ralyje dalyvaujančių motociklų artimiausi pusbroliai. Šiame ralyje dalyvauja ypatingo parengimo technika su 450 kubinių centimetrų varikliais.
Mėgėjai dažniausiai rieda 750 kubinių centimetrų galingumo motociklais. Donatas akcentuoja, kad dabar „enduro“, o kartu ir Dakaro ralio karaliai yra „KTM“ markės motociklai.
Mindaugas primena, kad „enduro“ klasės motociklai puikiai tinka ir kelionėms. Jei užsidedi tinkamas padangas, riedėti malonu ir ilgiausius atstumus.
Miesto motociklas
Motorolerius daugelis įsivaizduoja kaip paauglių transporto priemonę. Judriuose miestuose puikiai tinkanti transporto priemonė.
Jų variklių galingumas prasideda nuo 50 kubinių centimetrų, tačiau galima rasti ir tokių, po kurių kėbulu slepiasi 650 kubinių centimetrų.
Mantas Blinstrubas iš Šiaulių rajono į baikerių šventę atvyko pirmą kartą, ant motorolerio atsisėdo vos prieš kelias dienas. Jo galingumas – 150 kubinių centimetrų. Tokiai transporto priemonei jau reikia vairuotojo teisių. Pakanka A kategorijos su galingumo apribojimais.
Motoroleriai patrauklūs savo kaina. Šiek tiek dėvėtas, bet idealios būklės Manto motoroleris vertas apie porą tūkstančių litų.
Autoriaus nuotr.
ASFALTAS: Šiaulietis Rimas sako važiuojantis savo malonumui: asfaltu, ramiai ir tyliai.
BEKELĖ: Broliai Mindaugas (kairėje) ir Donatas Alijošiai pasirinko „enduro“ – kelią, kur nėra kelių.
NAUJOKAS: Mantas Blinstrubas – ką tik „iškeptas“ motociklininkas ir baikeriu savęs dar nevadina.