
Naujausios
Svečiams – ir klausimai, ir priekaištai
Kaip reikės ūkininkui iš vienos seniūnijos su didele technika pravažiuoti Kelmės centrą į kitą seniūniją, jei pagal projektą centrinė Vytauto Didžiojo gatvė susiaurės keturiais metrais? Ar visus darbus kelių apsaugos zonose reikia derinti su kelininkais? Kodėl naujai asfaltuotame kelyje ribojama transporto masė iki 20 tonų ? Kodėl nebarstomos pavojingos kelių atkarpos? Į susitikimą rajono savivaldybėje atvykusius Šiaulių regiono kelių atstovus ūkininkai užvertė klausimais ir turėjo svečiams nemažai priekaištų.
Dalia KARPAVIČIENĖ
daliak@skrastas.lt
Dėl susiaurėjusios gatvės ūkininkai gali rimtai nukentėti
Bene daugiausia susirinkime nerimo žemdirbiai reiškė dėl projekto, pagal kurį numatoma gerokai, net keturiais metrais susiaurinti centrinę Vytauto Didžiojo gatvę Kelmėje.
Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus vedėjas Juozas Rimkus sakė, jog žemėvalda dar nėra suformuota, nors ir senokai esame Europos Sąjungoje, gyvenama pagal seną tvarką. Žemdirbiai ūkininkauja per kelias seniūnijas. Kai kuriems – būtinas pravažiavimas per miestą. „Yra jau įrengta viena europinė atkarpa – nuo miesto kapinių iki Autobusų stoties. Jei ten susitinka, pavyzdžiui kombainas ir sunkvežimis arba automobilis, kažkuris turi trauktis, nes prasilenkti neįmanoma“, – aiškino J. Rimkus.
Rajono meras Vaclovas Andrulis teigė, jog įgyvendinus projektą gatvę prižiūrintys Regiono keliai susidurs su daugeliu problemų. „Nuvalytą sniegą turės išvežti, ne kitaip. Klausimas kol kas lieka atviras“, – sakė meras.
„Kam naujas kelias, jei juo negalima važiuoti?“
Ūkininkai kelininkams priekaištavo, kodėl ribotas transporto priemonių svoris, važiuojant naujai asfaltuotu rajoniniu Tytuvėnų-Pakapės-Šiaulių keliu.
„Savivartis tuščias sveria apie 16 tonų. Pakrautu važiavimą šiuo keliu reikia užmiršti. O juk būtų galima patogiai, tiesiai pasiekti elevatorių Šiauliuose. Dabar Tytuvėnų pusės ūkininkai priversti kratytis senu plentu, aplinkui. Kam naujas kelias, jei juo negalima važiuoti? Reikia kompromisų“, – teigė rajono ūkininkų vadovas Romas Docius.
Šiaulių regiono kelių saugaus eismo vyresnysis specialistas Antanas Vaidonavičius sakė, jog šis kelias dėl savo konstrukcijos, nors ir asfaltuotas, negali „pakelti“ daugiau negu 20 tonų masės.
Tačiau Kelmės rajono ūkininkams Kelmės kelių tarnyboje gali būti išduodami vienkartiniai leidimai. Juos pripažįsta ir kelių policija, ir Transporto inspekcija.
A. Vaidonavičius aiškino, jog iki 48 tonų masę atlaikytų tik visi magistraliniai keliai, dalis – krašto, bet ne rajoniniai.
Kelininkai nesutinka, kad rajone keliai prižiūrimi prasčiau negu kitur
Suprasdami, kad kelininkai stokoja lėšų ir neturi galimybių pabarstyti visų pavojingų kelių atkarpų, ūkininkai prašė bent pačias pavojingiausias pabarstyti, nelaukiant nelaimės.
A. Vaidonavičius citavo savivaldybės Turto ir komunalinio ūkio komiteto protokolo porą punktų, kuriuose konstatuojama, kad keliai, esantys Kelmės rajone, nepakankamai prižiūrimi: valomi, barstomi, lyginant su kitais rajonais, neužtikrinamas eismo saugumas.
„Būtų gerai pamatyti tą surinktą informaciją“, – sakė eismo saugumo vyresnysis specialistas. A. Vaidonavičius pateikė daug skaičių ir teigė, jog Kelmės rajonas yra vienas iš saugiausių Lietuvoje. Rajoninės reikšmės kelių dėl laužyto reljefo rajone barstoma daugiausia apskrityje – beveik pusė visų ruožų.
Vienu metu nuo visų prižiūrimų kelių nuvalyti sniego ar juos pabarstyti nėra galimybių, pasak Šiaulių regiono kelių direktoriaus pavaduotojo kelių priežiūrai Vytauto Mačiulio, darbai atliekami pagal nustatytą seką ir tvarką.
Vokai bus atplėšti jau kitą savaitę
Susitikime buvo informuota, kad vasario 27 dieną bus atplėšti vokai su pasiūlymais dėl kelių tvarkymo.
Pasak administracijos direktorės Irenos Sirusienės, sąlygos išliko tokios pat, kaip ir pernai, išskyrus privalomąją sąlygą firmai turėti autogreiderį ne daugiau kaip dviejų seniūnijų kelių tvarkymui. Kadangi sąlygos kelių lyginimui labai paprastos, dalyvauti gali ir ūkininkai.
Kovo penktąją dieną bus atplėšiami vokai su pasiūlymais atlikti žvyravimo darbus. Būtina sąlyga – turėti autogreiderį ir dvi mašinas, nepriklausomai, keliose seniūnijose vykdomi darbai.
Ralis – žiemą?
Ūkininkai svarstė: kodėl kelių, kuriuose vyksta ralio varžybos, priežiūra daugiausia užkraunama ant seniūnijų pečių?
Rajono meras Vaclovas Andrulis, prieš tai dirbęs Kražių seniūnu, teigė, jog jam ši problema gerai žinoma. Dar gerai, kad varžybos pastaruoju metu organizuojamos ne rudenį, nebeišpjaunamos giliausios vėžės. Regioniniai keliai raliui – per platūs, per dideli lenktynininkų greičiai. „Mūsų valia neleisti raliui vykti, visai galime šią sporto šaką užblokuoti“, – sakė rajono meras.
Ūkininkai siūlė ralį rengti tuomet, kai pašalę. Lenktynių organizatoriai turėtų daugiau prisidėti ir prie tų kelių remonto, priežiūros.
Autorės nuotr.
KLAUSIMAI: Į susitikimą su rajono ūkininkais atvykę Šiaulių regiono kelių atstovai sulaukė daugybės klausimų, priekaištų.
(Stovi įmonės direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Vytautas Mačiulis, sėdi saugaus eismo vyresnysis specialistas Antanas Vaidonavičius).