Kelmiškis sugalvojo ir pagamino 3D stalo žaidimą

Kelmiškis sugalvojo ir pagamino 3D stalo žaidimą

Kelmiškis sugalvojo ir pagamino 3D stalo žaidimą

Kelmės kultūros centro dailininkas Andrius Seselskas sugalvojo ir pagamino pirmąjį Lietuvoje 3D edukacinį stalo žaidimą „Kelmės įkūrimas“. Naująjį žaidimą jau išbandė aštuonios moksleivių komandos ir labai gerai įvertino.

Žaidimo tikslas, pasak autoriaus, vaikus ir jaunimą supažindinti su Kelmės miesto istorija, sudominti, pakeliauti laiku. Stalo žaidimą galėtų išmėginti ir suaugusieji.

Dalia KARPAVIČIENĖ

daliak@skrastas.lt

Nuo stilizuoto žemėlapio ir ąžuolo lapo

Dailininko Andriaus Seselsko sugalvotas ir pagamintas 3D edukacinis stalo žaidimas – trijų metrų ilgio ąžuolo lapas su ratu, paties autoriaus kūriniais, žaliai ir mėlynai šviečiančiomis „laiko mašinomis“, namukais, smėlio laikrodžiu, kortelėmis...

Kūrinio autorius pasakojo, jog mintyse pirmiausia žaidimą įsivaizdavo kaip stilizuotą, maždaug dviejų šimtų metų senumo Kelmės žemėlapį. Tačiau iš žemėlapio stalo žaidime liko tik pagrindinė Kelmės sankryža, bažnyčios.

„Žaidimo forma galiausiai pasirinkau vieną iš Kelmės miesto simbolių – ąžuolo lapą. Žaidime yra ir kitas simbolis – ratas. Nebuvo lengva į lapo formą įkomponuoti žaidimo elementus“, – sakė Andrius Seselskas.

Žaidime autorius iš pradžių pripaišė kelmų, kad teisingai į klausimus atsakiusios komandos turėtų kur statyti namukus. Vėliau fonui panaudojo savo kūrinius „Kelmynės baladės“ ir „Sekti akimis“.

„Sunkiausia buvo žaidimą sumeistrauti. Pasidariau techninius brėžinius. Žaidimo stalas sudėtas iš keturių sluoksnių, kurių kiekviename kas nors paslėpta. Pora dienų sugaišau, kol suvedžiojau, sulitavau žaidimo laidus. Nepirktos, pagamintos stalo kojos, namukai ir visi kiti žaidimo atributai“, – vardijo A. Seselskas.

Dailininkas sakė, jog jam stalo žaidimai – nesvetimas dalykas. Vaikystėje mėgdavo stalo žaidimus žaisti, vėliau – kurti. Stalo žaidimų kūrimu užsikrėtęs ir dailininko sūnus, laimėjęs net respublikinį konkursą.

Susipažinti su Kelmės istorija ir sudominti

A. Seselskas žaidimui paruošė 100 kortelių su įvairiais klausimais apie Kelmę. Kad atsakymai būtų tikslūs, konsultavosi su Kelmės krašto muziejininku Rimantu Serva.

Klausimai – įvairiausi, susiję su Kelmės istorija, architektūra, sportu, senaisiais amatais, žymiais žmonėmis, Kelmėje siautusiomis ligomis, sukaktimis, dabartimi ir panašiai. Dauguma klausimų – iliustruoti. Žaidėjams reikia pasakyti, kas pavaizduota nuotraukose.

„Per pirmąjį žaidimą daug spėlionių buvo dėl žodžių „staliorius“ ir „tekorius“. Jauni žmonės nežino tokių retai, o gal ir visai nebevartojamų žodžių reikšmių. Kitas gal net negirdėjęs, kad taip seniau buvo vadinami stiklininkai ar verpimo įrankių gamintojai. Bet po žaidimo tikrai žinos. Toks ir yra žaidimo tikslas – supažindinti ir sudominti“, – pasakojo Andrius Seselskas.

Žaidimo kūrimą penkiais tūkstančiais litų parėmė Lietuvos kultūros taryba, penkis šimtus litų pridėjo Kelmės rajono savivaldybė.

Teisingas atsakymas – pastatytas namukas

Žaidimo taisyklės – paprastos. Žaisti šį stalo žaidimą galima nuo dešimties metų, pasiskirsčius į komandas po du-šešis žaidėjus.

Žaidimo dalyviams yra paruošta 100 kortelių su įvairiais klausimais, lagaminai su namukais. Kortelės sumaišomos ir padedamos ant stalo, namukai po lygiai sustatomi į jiems skirtas vietas lagaminuose. Yra ir dvi figūrėlės – „laiko mašinos“, jos padedamos ant starto atžymos.

Žaidėjai paeiliui suka ratą, eina per laukelius. Žaidžiant privaloma aplankyti šešias žinomas Kelmės vietas – sinagogą, katalikų bažnyčią, dvaro vartus, vandens malūną, liuteronų bažnyčią, Kelmės miesto savivaldybę – ir sugrįžti. Aplankius žinomą vietą, gaunamas žetonas.

Po kiekvieno ėjimo komanda traukia kortelę ir atsakinėja į klausimą. Atsakymą renkasi iš keturių variantų. Teisingai atsakius gaunama teisė pastatyti vieną namuką. Komanda, pirma grįžusi į startą, pastato dar du namukus. Laimi ta komanda, kuri pastato visus namukus. Jei viena komanda grįžta į startą, žaidimas stabdomas ir laimi tie, kurie būna pastatę daugiau namukų.

Autorės nuotr.

ŽAIDIMAS: Edukacinį 3 D stalo žaidimą „Kelmės įkūrimas“ sugalvojo ir pagamino dailininkas Andrius Seselskas.

KELMĖ: Žaidimo fone panaudoti A. Seselsko kūriniai „Kelmynės baladės“ bei „Sekti akimis“.