
Naujausios
„Ringuvos“ vaikai sulaukė sensorinio kambario
Šiaulių „Ringuvos“ specialiojoje mokykloje atidarytas sensorinės įrangos kambarys, kuriame šviesų, garsų, vaizdų gausoje vienu metu vyksta mokymasis, žaidimai, atsipalaidavimas ir reabilitacija.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Atidaryme dalyvavo Šiaulių miesto savivaldybės, Pedagoginės psichologinės tarnybos, Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros atstovai, vaikai su tėvais, sensorinės įrangos specialistai iš VšĮ „Penki pojūčiai“, kurie prieš tai ir supažindino mokyklų, darželių ir kitų įstaigų vadovus ir darbuotojus su sensorine įranga.
Pasak mokyklos direktoriaus Vytauto Jokubaičio, ypatingų reikalavimų patalpai nebuvo. Svarbu, kad ji būtų tamsi, dėmesio neblaškytų nereikalingi daiktai. Kambario sienos ir lubos buvo išdažytos juodai, langai uždengti žaliuzėmis ir užuolaidomis, ant vienos sienos pakabintas ekranas, ant kitos – išpieštas baltas medis. Ant tamsios minkštos grindų dangos – keletas sėdmaišių įsitaisyti vaikams. Sensorinė įranga – palubėje kabančios spalvas keičiančios lempos, projektorius ir planšetė su įdiegta specialia programa.
„Ringuvos“ mokytojus apmokiusi dirbti su naująja sensorine įranga „Penkių pojūčių“ direktorė Gabrielė Tervidytė sako, kad ši įranga yra didžiulis žingsnis į priekį gerinant vaikų edukacinę aplinką bei socialinių ir emocinių įgūdžių formavimąsi.
Paspaudimais planšetėje pasirenkamos kambario apšvietimo spalvos, jų intensyvumas ir kaita. Pasak „Penkių pojūčių“ specialistės Vaidos Vereniūtės-Berlinskienės, spalvomis galima pasiekti norimą efektą ir rezultatą: terapinį, nusiraminimo, pasiruošimo pokalbiui ar žaidimams ir panašiai. Galima pasirinkti iš 15 spalvų ir jų atspalvių ir 3 intensyvumo lygių.
Taip pat galima pasirinkti norimus garsus: lietaus, paukščių čiulbėjimo, miško ošimo, jūros bangų, vėjo. Gamtos garsus galima derinti su muzika ir filmukais.
Programoje yra keturios muzikos kategorijos, skirtos atsipalaiduoti, koncentracijai, žaidimams ar fonui. Iš viso 10 ilgų muzikinių takelių ir keletas trumpesnių.
Į sensorinės įrangos komplektą įeina ir filmukai, specialiai sukurti atsižvelgiant į vaikų ir suaugusiųjų poreikius. Filmukai suskirstyti į šešias kategorijas: nuo meditacijos ir edukacinių dainelių vaikams iki pasaulio gyvūnų, skirtingų gamtinių vaizdų.
Programoje yra ir specialių skirtingoms vystymosi reikmėms skirtų žaidimų, gerinančių motorinius įgūdžius, mokančius atpažinti spalvas, garsus, kūno dalis, gyvūnus, padedančius gerinti akių kontaktą ir kasdienius socialinius įgūdžius (pavyzdžiui, elgesys grupėje, ką daryti įsiaudrinus emocijoms, asmeninė higiena, kasdienės užduotys).
Pasak G. Tervidytės, sensorinė įranga „Sensory Box“ skirta vaikams ir suaugusiems, darželiams, mokykloms, reabilitacijos centrams, ligoninėms ir namams. Lietuvoje ji įdiegta ir sėkmingai naudojama keturiuose šalies miestuose skirtingo tipo įstaigose.
„Ringuvos“ mokykla sensorinės įrangos kambarį įsirengė savo ir rėmėjų lėšomis – už 3 tūkstančius eurų.
Pasak V. Jokubaičio, mokytojams dar reikės šiek tiek laiko, kol įgus naudotis visais sensorinės įrangos teikiamais privalumais, o vaikams užsiėmimai (pirmieji surengti prieš savaitę) labai patiko, net tiems, kurie yra gana judrūs ir sunkiai susikaupiantys.
Mokyklos vadovas sako, kad sensorinės įrangos kambaryje užsiėmimai vaikų grupėms vyks du kartus per savaitę, bus sudarytas kambario užimtumo grafikas. Užsiėmimų metu ne tik bus žaidžiama, mokomasi, atsipalaiduojama, bet taip pat stebima, kokią įtaką vaikams daro šie užsiėmimai, kaip keičiasi jų elgesys, raida, emocijos, gebėjimai, kad atsižvelgdami į tai sensorinės įrangos kūrėjai galėtų ją tobulinti, dar labiau pritaikyti įvairiems poreikiams.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Viena iš sensorinės įrangos funkcijų – padėti atsipalaiduoti.
Lengvais paspaudimais planšetėje galima ne tik pasirinkti vaizdą ekrane, bet ir kokia spalva ir kaip ryškiai švies lempos, kokia muzika ar garsai skambės kambaryje.
Šiaulių „Ringuvos“ specialiojoje mokykloje įrengtas sensorinės įrangos kambarys, kuriame naudojant šviesas, garsus ir vaizdus vyksta mokymasis, žaidimai, atsipalaidavimas ir reabilitacija.