„Ringuvos“ vaikai sulaukė sensorinio kambario

„Ringuvos“ vaikai sulaukė sensorinio kambario

„Rin­gu­vos“ vai­kai su­lau­kė sen­so­ri­nio kam­ba­rio

Šiau­lių „Rin­gu­vos“ spe­cia­lio­jo­je mo­kyk­lo­je ati­da­ry­tas sen­so­ri­nės įran­gos kam­ba­rys, ku­ria­me švie­sų, gar­sų, vaiz­dų gau­so­je vie­nu me­tu vyks­ta mo­ky­ma­sis, žai­di­mai, at­si­pa­lai­da­vi­mas ir rea­bi­li­ta­ci­ja.

Jur­gi­ta JUŠ­KE­VI­ČIE­NĖ

jurgita@skrastas.lt

Ati­da­ry­me da­ly­va­vo Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės, Pe­da­go­gi­nės psi­cho­lo­gi­nės tar­ny­bos, Šiau­lių uni­ver­si­te­to Spe­cia­lio­sios pe­da­go­gi­kos ka­ted­ros at­sto­vai, vai­kai su tė­vais, sen­so­ri­nės įran­gos spe­cia­lis­tai iš VšĮ „Pen­ki po­jū­čiai“, ku­rie prieš tai ir su­pa­žin­di­no mo­kyk­lų, dar­že­lių ir ki­tų įstai­gų va­do­vus ir dar­buo­to­jus su sen­so­ri­ne įran­ga.

Pa­sak mo­kyk­los di­rek­to­riaus Vy­tau­to Jo­ku­bai­čio, ypa­tin­gų rei­ka­la­vi­mų pa­tal­pai ne­bu­vo. Svar­bu, kad ji bū­tų tam­si, dė­me­sio ne­blaš­ky­tų ne­rei­ka­lin­gi daik­tai. Kam­ba­rio sie­nos ir lu­bos bu­vo iš­da­žy­tos juo­dai, lan­gai už­deng­ti ža­liu­zė­mis ir užuo­lai­do­mis, ant vie­nos sie­nos pa­ka­bin­tas ek­ra­nas, ant ki­tos – iš­pieš­tas bal­tas me­dis. Ant tam­sios minkš­tos grin­dų dan­gos – ke­le­tas sėd­mai­šių įsi­tai­sy­ti vai­kams. Sen­so­ri­nė įran­ga – pa­lu­bė­je ka­ban­čios spal­vas kei­čian­čios lem­pos, pro­jek­to­rius ir plan­še­tė su įdieg­ta spe­cia­lia pro­gra­ma.

„Rin­gu­vos“ mo­ky­to­jus ap­mo­kiu­si dirb­ti su nau­ją­ja sen­so­ri­ne įran­ga „Pen­kių po­jū­čių“ di­rek­to­rė Gab­rie­lė Ter­vi­dy­tė sa­ko, kad ši įran­ga yra di­džiu­lis žings­nis į prie­kį ge­ri­nant vai­kų edu­ka­ci­nę ap­lin­ką bei so­cia­li­nių ir emo­ci­nių įgū­džių for­ma­vi­mą­si.

Pas­pau­di­mais plan­še­tė­je pa­si­ren­ka­mos kam­ba­rio ap­švie­ti­mo spal­vos, jų in­ten­sy­vu­mas ir kai­ta. Pa­sak „Pen­kių po­jū­čių“ spe­cia­lis­tės Vai­dos Ve­re­niū­tės-Ber­lins­kie­nės, spal­vo­mis ga­li­ma pa­siek­ti no­ri­mą efek­tą ir re­zul­ta­tą: te­ra­pi­nį, nu­si­ra­mi­ni­mo, pa­si­ruo­ši­mo po­kal­biui ar žai­di­mams ir pa­na­šiai. Ga­li­ma pa­si­rink­ti iš 15 spal­vų ir jų at­spal­vių ir 3 in­ten­sy­vu­mo ly­gių.

Taip pat ga­li­ma pa­si­rink­ti no­ri­mus gar­sus: lie­taus, paukš­čių čiul­bė­ji­mo, miš­ko oši­mo, jū­ros ban­gų, vė­jo. Gam­tos gar­sus ga­li­ma de­rin­ti su mu­zi­ka ir fil­mu­kais.

Prog­ra­mo­je yra ke­tu­rios mu­zi­kos ka­te­go­ri­jos, skir­tos at­si­pa­lai­duo­ti, kon­cent­ra­ci­jai, žai­di­mams ar fo­nui. Iš vi­so 10 il­gų mu­zi­ki­nių ta­ke­lių ir ke­le­tas trum­pes­nių.

Į sen­so­ri­nės įran­gos komp­lek­tą įei­na ir fil­mu­kai, spe­cia­liai su­kur­ti at­si­žvel­giant į vai­kų ir suau­gu­sių­jų po­rei­kius. Fil­mu­kai su­skirs­ty­ti į še­šias ka­te­go­ri­jas: nuo me­di­ta­ci­jos ir edu­ka­ci­nių dai­ne­lių vai­kams iki pa­sau­lio gy­vū­nų, skir­tin­gų gam­ti­nių vaiz­dų.

Prog­ra­mo­je yra ir spe­cia­lių skir­tin­goms vys­ty­mo­si reik­mėms skir­tų žai­di­mų, ge­ri­nan­čių mo­to­ri­nius įgū­džius, mo­kan­čius at­pa­žin­ti spal­vas, gar­sus, kū­no da­lis, gy­vū­nus, pa­de­dan­čius ge­rin­ti akių kon­tak­tą ir kas­die­nius so­cia­li­nius įgū­džius (pa­vyz­džiui, el­ge­sys gru­pė­je, ką da­ry­ti įsiaud­ri­nus emo­ci­joms, as­me­ni­nė hi­gie­na, kas­die­nės už­duo­tys).

Pa­sak G. Ter­vi­dy­tės, sen­so­ri­nė įran­ga „Sen­so­ry Box“ skir­ta vai­kams ir suau­gu­siems, dar­že­liams, mo­kyk­loms, rea­bi­li­ta­ci­jos cent­rams, li­go­ni­nėms ir na­mams. Lie­tu­vo­je ji įdieg­ta ir sėk­min­gai nau­do­ja­ma ke­tu­riuo­se ša­lies mies­tuo­se skir­tin­go ti­po įstai­go­se.

„Rin­gu­vos“ mo­kyk­la sen­so­ri­nės įran­gos kam­ba­rį įsi­ren­gė sa­vo ir rė­mė­jų lė­šo­mis – už 3 tūks­tan­čius eu­rų.

Pa­sak V. Jo­ku­bai­čio, mo­ky­to­jams dar rei­kės šiek tiek lai­ko, kol įgus nau­do­tis vi­sais sen­so­ri­nės įran­gos tei­kia­mais pri­va­lu­mais, o vai­kams už­siė­mi­mai (pir­mie­ji su­reng­ti prieš sa­vai­tę) la­bai pa­ti­ko, net tiems, ku­rie yra ga­na jud­rūs ir sun­kiai su­si­kau­pian­tys.

Mo­kyk­los va­do­vas sa­ko, kad sen­so­ri­nės įran­gos kam­ba­ry­je už­siė­mi­mai vai­kų gru­pėms vyks du kar­tus per sa­vai­tę, bus su­da­ry­tas kam­ba­rio užim­tu­mo gra­fi­kas. Už­siė­mi­mų me­tu ne tik bus žai­džia­ma, mo­ko­ma­si, at­si­pa­lai­duo­ja­ma, bet taip pat ste­bi­ma, ko­kią įta­ką vai­kams da­ro šie už­siė­mi­mai, kaip kei­čia­si jų el­ge­sys, rai­da, emo­ci­jos, ge­bė­ji­mai, kad at­si­žvelg­da­mi į tai sen­so­ri­nės įran­gos kū­rė­jai ga­lė­tų ją to­bu­lin­ti, dar la­biau pri­tai­ky­ti įvai­riems po­rei­kiams.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Vie­na iš sen­so­ri­nės įran­gos funk­ci­jų – pa­dė­ti at­si­pa­lai­duo­ti.

Leng­vais pa­spau­di­mais plan­še­tė­je ga­li­ma ne tik pa­si­rink­ti vaiz­dą ek­ra­ne, bet ir ko­kia spal­va ir kaip ryš­kiai švies lem­pos, ko­kia mu­zi­ka ar gar­sai skam­bės kam­ba­ry­je.

Šiau­lių „Rin­gu­vos“ spe­cia­lio­jo­je mo­kyk­lo­je įreng­tas sen­so­ri­nės įran­gos kam­ba­rys, ku­ria­me nau­do­jant švie­sas, gar­sus ir vaiz­dus vyks­ta mo­ky­ma­sis, žai­di­mai, at­si­pa­lai­da­vi­mas ir rea­bi­li­ta­ci­ja.