Oro uostas atsigauna vėl skraidindamas galvijus

Oro uostas atsigauna vėl skraidindamas galvijus

Oro uostas atsigauna vėl skraidindamas galvijus

Šiaulių oro uostas nuo vasario, po pusės metų pertraukos, vėl gali skraidinti galvijus į Izraelį. Tai bendrovei leidžia atsigauti po nuostolingų praėjusių metų. Oro uostas ruošiasi skraidinti ir keleivius, kuriems remontuojamas naujas terminalas, ruošiamasi bazuoti orlaivius.

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Pervežti trys šimtai tonų galvijų

„Vasarį atnaujinome galvijų eksportą į Izraelį ir jau pervežėme apie 300 tonų galvijų. Tai oro uostui labai gera žinia, nes galvijų eksportas — pats pelningiausias oro uosto verslų. Pusę metų šis darbas buvo paralyžiuotas“, — “Šiaulių kraštui“ tvirtino Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys.

Pernai rugpjūtį buvo nutrauktas galvijų eksportas iš Šiaulių oro uosto dėl sugriežtintų veterinarijos karantino sąlygų: gyvuliai, vežami į Izraelį, karantine turėjo būtų laikomi nebe 8 dienas, kaip anksčiau, bet 42 dienas. Ir būtų skiepijami nebe vienu, o dviem skiepais. Dėl tokių apsunkinimų, galvijus eksportuojančios įmonės jau rinkosi nebe Šiaulių, o Vengrijos oro uostą.

Vasarį sugriežtinimas atšauktas. Šiaulių apskrities valstybinė maisto ir veterinarijos tarnybos Gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus vedėjas Alvidas Trilikauskas „Šiaulių kraštui“ patvirtino, kad vėl sugrįžta prie 8 dienų karantino laiko, sumažintas ir skiepų skaičius. Būtent veterinarų sprendimai ir leido atsigauti Šiaulių oro uostui.

Lietuvoje yra trys galvijų karantino vietos — Kelmėje, Pakapėje ir Raseiniuose, kurios yra sudariusios sutartis su Šiaulių oro uostu dėl galvijų pervežimo į Izraelį.

„Yra skrydžių, yra ir pinigų“, — neslėpė džiaugsmo R. Mikšys.

Rekonstruojamas keleivių terminalas

Oro uosto vadovo teigimu, šiuo metu yra rekonstruojamas ir keleivių terminalas, pritaikomas Šengeno zonos šalių reikalavimams.

„Ruošiame keleivių aptarnavimo infrastruktūrą, kitaip keleivių negalėtume pervežti. O koks oro uostas, jei neturi siekio keleivių skraidinti ir kitų krovinių aptarnauti. Kuriame infrastruktūrą, kad ji atitiktų oro vežėjų reikalavimus“, — sakė R. Mikšys.

Keleiviai iš Šiaulių oro uosto buvo skraidinami ir anksčiau užsakomaisiais skrydžiais. Tačiau dabar oro uostas siekia patobulinti keleivių aptarnavimo procedūras, pagal tai, ko reikalauja keleivių vežėjai.

Keleivių terminalo rekonstrukciją planuojama užbaigti birželio 1 dieną.

Statybos darbus, pasak R. Mikšio, oro uostas vykdo iš apyvartinių lėšų, banko paskolos bei Europos Sąjungos lėšų. Iš banko oro uostas pasiskolino 350 tūkstančių litų su Savivaldybės garantija. Europos Sąjungos lėšas administruoja Vidaus reikalų ministerija, kuri gavo 2,9 milijono litų įrangos įdiegimui Šiaulių oro uoste.

„Pernai oro uostas turėjo apie 100 tūkstančių litų minusą, bet apyvartinių lėšų turime iš pelningai dirbtų metų“, — sakė R. Mikšys.

Planai ambicingi

„Suremontavus keleivių terminalą, ateityje reikės didinti ir laukimo salę. Tikimės, kad per keleivių terminalą skris kariškių misijos, jūreiviai dirbti į Afrikos šalis“, — sakė oro uosto vadovas.

Šiuo metu oro uostas dirba ir dar viena nauja kryptimi — siekia sudaryti sutartis su Baltijos šalių oro uostais dėl atsarginio nusileidimo Šiaulių oro uoste.

„Šiaulių oro uosto, kaip atsarginio nusileidimo vietos, gali prireikti ir Talino, Rygos, Kauno, Vilniaus, Palangos oro uostams. Už tai kad pasirinks mus, mes gausime tam tikrą mokestį“, — pasakojo R. Mikšys.

Planuojama Šiaulių oro uoste parengti vietą ir orlaiviams bazuotis. Tik oro uostas tam neturi reikiamos teritorijos. Yra užstrigęs oro uosto detalusis planas. Dalis kariškių dabar valdomos teritorijos bus priskirta civiliniam oro uostui.

„Kai gausime teritorijas iš kariškių, bus sukurtas oro uosto plėtros planas, valdymo modelis, tada turėtų atsirasti investicijos ir į krovinių apdorojimo infrastruktūrą — sandėliavimą, perkėlimą. Oro uostui neužtenka vien nusileidimo tako, turi būti sukurta įvairiapusė infrastruktūra, kad būtent tą oro uostą rinktųsi vežėjai“, — sakė R. Mikšys.

SKRYDŽIAI: Dėl veterinarijos tarnybos reikalavimų pusę metų buvo sustabdytas galvijų eksportas iš Šiaulių oro uosto į Izraelį — pati pelningiausia oro uosto verslo rūšis.

REKONSTRUKCIJA: Šiuo metu rekonstruojamas Šiaulių oro uosto keleivių terminalas.

PLANAI: Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys sako, kad oro uostas atsigauna ne tik dėl galvijų eksporto. Rekonstruojamas keleivių terminalas, bus teritorija, skirta bazuoti orlaiviams.

Jono TAMULIO nuotr. ,

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.