Šiaulių taryba pabrangino autobusų bilietus ir automobilių parkavimą

Gintarės DAKNYTĖS nuotr.
Nuo sausio 1 dienos miesto autobusais važinėsime brangiau.

Kaip ir buvo galima numatyti, Šiaulių miesto taryba gruodžio 5 dieną vykusiame posėdyje padidino miesto autobusų bilietų kainas, kurios įsigalios jau pirmąją ateinančių metų dieną.

Labiausiai branginami vienkartiniai bilietai, įsigyjami miesto maršrutiniuose autobusuose – nuo 1 euro iki 1,5 euro. Atsiskaitant elektronine laikmena ar mobiliąja programėle, su galimybe per 30 minučių nemokamai persėsti į kitus autobusus, vienos kelionės kaina didės nuo 64 iki 68 centų. 6 procentais brangs ir visi terminuoti keleivių bilietai.

Savivaldybė taip nusprendė išlaikyti keleivių vežimo UAB „Busturas“ miesto autobusų maršrutais bilietų kainos santykį, kurį sudaro 40 procentų pajamų už keleivių bilietus ir 60 procentų lengvatų ir nuostolių kompensacija iš miesto biudžeto.

Tarybos narys Martynas Šiurkus pasigedo išsamesnės informacijos, kaip buvo apskaičiuotas kainų didėjimais, kaip kainoms turi įtakos UAB „Busturas“ kaštų kaita ir panašiai. Iš Savivaldybės administracijos gautos neišsamios informacijos politikui atrodo, kad valdininkai teikia kainas, remdamiesi savo „antgamtiniais“ gebėjimais nuspėti, kokios jos turi būti, o ne ekonominiu pagrindimu.

Nuo sausio 1 dienos pačiame miesto centre esančioje raudonojoje zonoje mokamas automobilių parkavimas brangs 30 procentų – nuo 30 centų už 20 minučių iki 40 centų. Per valandą automobilio stovėjimas pabrangs 30 centų. Už visą dieną mokėti jau reikės ne 5, o 7 eurus, o už mėnesį vietoje 40 eurų – 50 eurų.

Taip pat gerokai didėja rezervuotų stovėjimo vietų įkainiai.

Savivaldybės Taryba pailgino laiką, per kurį galima sumokėti nustatytą mokestį už laiku nesumokėtą rinkliavą. Iki šiol raudonojoje zonoje nesumokėjus už automobilio stovėjimą buvo galima sumokėti nustatytą 16 eurų mokestį per 24 valandas, dabar šis mokestis išaugs iki 20 eurų, bet bus galima sumokėti per 120 valandų. Tik nesumokėjus per minėtą laiką, bus perduodami duomenys administracinei baudai vairuotojui skirti. Ta pati tvarka galios geltonojoje ir žaliojoje zonoje, tačiau čia parkavimo mokestis nesikeis.

Savivaldybės administracija viliasi, kad didesnis mokestis atlaisvins daugiau automobilių stovėjimo vietų, tačiau tam prieštaravo opozicijos atstovai. Jų manymu, centro apmokestintose gatvėse automobilius laiko ten dirbantys žmonės ir jie tiesiog mokės daugiau.

Šiaulių meras Artūras Visockas paaiškino, kad pačiame miesto centre branginant mokamą automobilių stovėjimą bandoma išvengti taršos zonos įsteigimo. Kadangi pervažiuojant Šiaulius sunkiai pavyktų išvengti centrinės jos dalies, taršos zonos apibrėžimas paliestų daugelį žmonių. Tačiau centrinė miesto teritorija yra labiausiai užteršta, todėl nieko nedaryti irgi negalima.

Anot mero, kainos kėlimas yra subalansuotas. Būtų galima ir labiau branginti šią paslaugą, tačiau miestas šiuo metu neturi galimybių centre apsilankiusiems gyventojams pasiūlyti, kur nemokamai palikti automobilius. Kai Dubijos ir Žemaitės gatvių sankirtoje bus įrengta nemokama automobilių stovėjimo aikštelė, prie jų parkavimo miesto centre įkainių bus sugrįžta.