Naujausios
Dėl „Busturo“ pirkinio ieškos atpirkimo ožio
Šiaulių miesto savivaldybėje pradėtas tyrimas dėl bendrovės „Busturas“ perkamų naujų autobusų, kuriems ketinama atseikėti per 4 milijonus litų. Investicijos nederintos su Savivaldybe. Atsitokėta, kad dar reikia tvirtinti įmonės strateginės veiklos programą.
Rūta JANKUVIENĖ
Vadovai nežinojo?
Vakar Šiaulių meras Justinas Sartauskas informavo, jog sudaryta komisija aiškintis, kodėl „Busturas“ be akcininkės – Savivaldybės – žinios paskelbė konkursą naujiems autobusams pirkti. Tyrimui vadovaus Romanas Kančauskas, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas.
Mero žodžiais, „Busturo“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas ginasi, jog vadovavosi Akcinių bendrovių įstatymu.
Panašu, kad atpirkimo ožių bus ieškoma pačioje Savivaldybėje.
„Bendrovės valdyboje dirba ir mūsų atstovai – jie Savivaldybės vadovus turėjo informuoti“, – piktinosi J. Sartauskas.
„Šiaulių kraštas“ dar rugpjūtį rašė, jog „Busturas“ ketina praturtėti autobusais ir iš savos, ir iš miesto kišenės. Paviešinome, kad „Busturas“ paskelbė konkursą įsigyti 10 naujų vidutinio dydžio M3 klasės tarpmiesčio-turistinio tipo autobusų.
Savivaldybės administracijai tuomet dar vadovavęs Gedeminas Vyšniauskas aiškino nieko apie tai nežinąs, nes atostogavo. Su „Busturo“ vadovu nekalbėjęs. Esą buvo tik pasvarstymų, kad „Busturui“ reikėtų įsigyti nedidelių ekonomiškų autobusų.
Valdyboje – liko vienumoje
Sprendimą įsigyti naujų autobusų priėmė „Busturo“ bendrovės valdyba. Iš penkių valdybos narių du yra Savivaldybės atstovai, bet dalyvavo tik vienas – Tomas Petreikis, Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas. Jis balsuojant susilaikė.
T. Petreikis „Šiaulių kraštui“ tada teigė suabejojęs dėl pirkinio tikslingumo. Bendrovė iš nuostolių neišbrenda, o autobusai perkami ne miestui – tarpmiesčio keleiviams vežti. Kainuoti gali 4,6 milijono litų, nors perkama ir išsimokėtinai – 7 metams.
T. Petreikis buvo įsitikinęs, jog galutinį žodį dar tars iš atostogų sugrįžęs Savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas. Bet konkursas buvo paskelbtas be derinimų.
„Kodėl reikėjo derinti su Savivaldybe? Perkami ne tarnybiniai automobiliai, o darbo priemonės – pagal Akcinių bendrovių įstatymą tai sprendžia bendrovės valdyba“, – yra aiškinęs „Šiaulių kraštui“ T. Bielinskas, „Busturo“ vadovas.
Moderzinuos, bet pagal programą
Meras J. Sartauskas vakar neslėpė, jog incidentas paskatino galvoti apie strateginę „Busturo“ veiklos programą. Įmonė įpareigota ją rengti ir teikti miesto Tarybai.
„Turi būti parengta ir autobusų atnaujinimo, ir įmonės bazės sutvarkymo ilgalaikė programa, – sakė meras. – Taip pat suskaičiuota, kiek tai gali kainuoti. Kiek reikės įmonės, o kiek Savivaldybės lėšų.“
Miesto Taryba rugpjūtį pritarė, kad iš Savivaldybės biudžeto būtų atseikėta 1,5 milijono litų „Busturui“ įsigyti 9–10 miesto tipo autobusų. Jie turėtų būti ne senesni, kaip 8–11 metų.
Savivaldybės vadovams ši idėja kilo, kai Jelgavos miestas, su kuriuo draugauja Šiauliai, pasigarsino galįs išsimokėtinai parduoti miesto tipo autobusus, nes juos keičia naujais.
Pirkiniui finansuoti 2015 metų biudžete būtų planuojamas 1 milijonas litų, o 2016 metų – pusę milijono litų. Autobusams įsigyti skirtų lėšų dydžiu būtų didinamas UAB „Busturas“ įstatinis kapitalas.
J. Sartausko teigimu, bendrovė šiuo metu laukia dar aštuonių dujomis varomų autobusų, kuriuos skiria valstybė.
Nepaisant numatomo autobusų parko atnaujinimo, liks dar apie 70 miesto tipo autobusų, kurie neatitinka šiuolaikinių reikalavimų.
Svarstoma, jog reikėtų pietiniame mikrorajone kurti „Busturo“ bazę. Mero teigimu, brangiai kainuoja tuščių autobusų riedėjimas į reisus iš Vaidoto gatvės bazės.
„Per metus dėl to be reikalo išmetami 900 tūkstančių litų“, – sakė J. Sartauskas.