
Naujausios
Neranda „kaltų“
„Suprantame, kai yra piko valandos, gal šviesoforas ir reikalingas, bet vakare, kai eismo beveik nėra, o turi laukti prie šviesoforo 3–5 minutes, tikra nesąmonė. Pinigai dideli investuoti, o sankryža absurdiška. Jeigu jau statė šviesoforą, galėjo išmanųjį pastatyti, kad norint sukti į kairę privažiavus užsidegtų žalia. O dabar mašinų nėra, o turi stovėti ir laukti“, – sankryžos minusus vardijo gyventojai.
Gyventojų įsitikinimu, reikėjo labiau išplatinti kelią, nes vietos tam tikrai buvo, tačiau atsirado tik viena papildoma juosta. Negana to, priešpriešinis eismas atskirtas kelio atitvaru. Gyventojai nerimauja, kas būtų tokiu atveju, kai piko valandą reikėtų pravažiuoti greitajai ar gaisrinei, negalėtų aplenkti automobilių srauto išvažiuodama į priešpriešinę juostą.
„Iki rekonstrukcijos važiavom normaliai, nekildavo jokių problemų, o dabar...“ – skundėsi žmonės.
Kreipėsi gyventojai ir į Šiaulių miesto bei rajono savivaldybes, skambino ir į Vilnių, į Lietuvos automobilių kelių direkciją, tačiau į gyventojų skundus niekas nereaguoja.
Siekta saugumo
„Šiaulių kraštas“ susisiekė su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Jos atstovas, viešųjų ryšių specialistas Evaldas Tamariūnas aiškino, kad minėtame kelio ruože yra įrengtos dvi sankryžos ir vienas pėsčiųjų šviesoforas, kurie yra koordinuoti tarpusavyje.
„Tai reiškia, kad pagrindiniu keliu važiuojantiems vairuotojams yra užtikrinamas „žalios bangos principas“. Abi sankryžos turi jutiklius ir reaguoja į transporto priemonių srautą, tačiau prioritetas teikiamas pagrindiniam keliui. Prie pagrindinio kelio privažiavus, vairuotojai turi palaukti tam tikrą laiko tarpą reikalingą sankryžoje esantiems automobiliams baigti manevrus, nepriklausomai nuo to, ar transporto priemonės artėja ar ne prie sankryžos“, – sakė E. Tamariūnas.
Vietoj anksčiau buvusių dviejų kelio juostų, įrengtos trys: dvi eismo juostos nuo Šiaulių miesto Palangos kryptimi ir viena į Šiaulių miestą. Priešpriešinis eismas atskirtas kelio atitvaru.
„Šiuo atveju apsauginiai kelio atitvarai leidžia išvengti vienų pavojingiausių, tai yra priešpriešinių susidūrimų“, – aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos viešųjų ryšių specialistas Evaldas Tamariūnas.
O kaip dėl specialiojo transporto pravažiavimo?
„Kelių eismo taisyklėse nustatyta, kad eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais bei specialiaisiais garso signalais ir jų lydimoms transporto priemonėms.
Transporto priemonių vairuotojai keliuose, kur eismui abiem kryptimis yra ne daugiau kaip 4 eismo juostos, privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. Keliuose su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės. Vairuotojams, laikantis kelių eismo taisyklių, specialusis transportas galės pravažiuoti be trikdžių“, – aiškino E. Tamariūnas.