
Naujausios
Šaligatviais gali riedėti tik mažos galios paspirtukai
Elektriniai paspirtukai pamažu tampa vis populiaresni ne tik kurortuose, bet ir kituose miestuose, gyvenvietėse kaip kasdienė susisiekimo priemonė. Kartu daugėja ir diskusijų, ar elektrinius paspirtukus reikia registruoti, kur jais galima, o kur negalima važinėti.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Pirko tokį, kurio nereikia registruoti
Neseniai elektrinį paspirtuką įsigijo ir Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narys, olimpietis baidarininkas Aurimas Lankas. Vaizdelį, kaip važiuoja Šiaulių gatvėmis, tiksliau šaligatviais, naujuoju pirkiniu, įkėlė į savo „Facebook“ paskyrą. Netrukus užvirė diskusija, ar galima tokia transporto priemone važiuoti šaligatviais.
A. Lankas „Šiaulių kraštui“ sakė, kad prieš įsigydamas paspirtuką domėjosi, ar jį reikės registruoti, atlikti techninę apžiūrą ir panašiai.
„Pardavėjas patikino, kad to nereikės, nes jis neviršija 1 kilovato galios ir nevažiuoja greičiau nei 25 kilometrai per valandą. Todėl ir nusprendžiau įsigyti būtent tokį, o ne benzininį, juolab kad šiais laikais elektrinės transporto priemonės labai populiarėja“, – sako A. Lankas.
Baidarininkas taip pat išsiaiškino, kad tokio galingumo paspirtuku galima važinėti šaligatviais. Tik ar tai saugu?
„Sakyčiau, kad tai yra tiek saugu, kiek paspirtuko vairuotojas sugeba įvertinti kitus eismo dalyvius, savo patirtį, gebėjimus ir taip toliau. Juk kai vaikigalis su BMW padaro avariją, nereiškia, kad solidus verslininkas, vairuojantis BMW, taip pat elgsis nutrūktgalviškai vien todėl, kad jis su tokia mašina.
Tas pats ir su paspirtuku. Eskaluojama, kad Nidoje nepilnametė partrenkė pėsčiąjį ir dėl to Vyriausybė jau ketina imtis priemonių. Truputį juokinga, kai 200 kilogramų sveriantį daiktą nesuvaldo mergina ir dar nepilnametė ir tada norima visiems griežtinti sąlygas ir priverstinai registruoti. Ką registravimas pakeis? Nieko! Galima riboti amžiaus cenzą“, – įsitikinęs A. Lankas.
Tarybos narys paspirtuku važinėja ne tik šaligatviu, bet ir gatve. Jo transporto priemonėje yra įtaisyti posūkio signalai, garso signalas, yra artimos priekinės ir galinės šviesos, todėl kitų eismo dalyvių yra pastebimas.
Važiuodamas paspirtuku A. Lankas dėvi šalmą: „Pats taip nusprendžiau, nes manau, kad atsargumo negali būti per daug. Jis gali išgelbėti, kad ir nuo skriejančio iš po automobilio ratų akmens ar atsitikus nenumatytai situacijai.“
Galingus paspirtukus būtina registruoti
Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio specialistė Alma Matinian sako, kad kai kurie elektriniai paspirtukai gali būti prilyginami motoriniam dviračiui – transporto priemonei, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausias projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.
Mopedų kategorijai jau būtų priskiriami tie paspirtukai, kurių didžiausias projektinis greitis ne mažesnis kaip 25 km/h ir ne didesnis kaip 45 km/h ir kurių variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 kub. cm (esant vidaus degimo varikliui), o didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 4 kW (esant elektros varikliui).
„Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad elektrinės dviratės transporto priemonės, kurios pagal savo technines charakteristikas priskiriamos ne motoriniams dviračiams, o mopedams, dalyvaudamos viešajame eisme, turi būti įregistruotos, apdraustos, turi būti atlikta jų privalomoji techninė apžiūra, o šių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su atitinkama vairavimo kategorija“, – pažymi A. Matinian.
Pasak specialistės, dviračių transporto priemonių su elektros varikliu identifikavimo, registravimo ir eismo dalyvių saugumo užtikrinimo klausimai ne sykį buvo aptarti su Susisiekimo ministerijos, Policijos departamento ir valstybės įmonės „Regitra“ atstovais. Prieita prie bendros nuomonės, kad šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas yra pakankamas, tačiau trūksta ūkio subjektų, parduodančių transporto priemones ar teikiančių jų nuomos paslaugas, rinkos priežiūros ir vartotojų informavimo.
„Vadovaudamasi Nyderlandų Karalystės gerosios praktikos pavyzdžiu, Vidaus reikalų ministerija parengė ir išplatino atmintinę, skirtą dviračių transporto priemonių vairuotojams. Joje pateikta informacija dėl transporto priemonių suskirstymo į paprastą dviratį, elektrinį dviratį ir mopedą priklausomai nuo didžiausio pasiekiamo greičio ir galios, taip pat informacija apie poreikį turėti transporto priemonės registraciją ir techninę apžiūrą patvirtinančius dokumentus, privalomojo draudimo liudijimą, vairuotojo pažymėjimą“, – sako A. Matinian.
Policijos įstaigos didmiesčiuose ir miestuose, turinčiuose kurorto statusą, įpareigotos imtis prevencinių dviračių transporto priemonių su elektros varikliu eismo dalyvių kontrolės priemonių ir periodiškai jas vykdo sezono metu. Šiauliuose kol kas pažeidėjų, vairuojančių elektrinius paspirtukus, nebuvo nustatyta.
citata: Kai vaikigalis su BMW padaro avariją, nereiškia, kad solidus verslininkas, vairuojantis BMW, taip pat elgsis nutrūktgalviškai vien todėl, kad jis su tokia mašina.
Simono MALDONIO nuotr.
Olimpietis baidarininkas Aurimas Lankas įsigijo tokį elektrinį paspirtuką, kurio nereikia registruoti ir kuriuo galėtų važinėti ne tik gatve, bet ir šaligatviais.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Elektrinį paspirtuką, išvystantį iki 25 km/h greitį, turi ir Mindaugas Bezaras, Šiaulių miesto savivaldybės Kūno kultūros ir sporto skyriaus specialistas. Jis su šia dvirate priemone – renginyje „Daugiausiai dviračių ant stogo“.
VRM atmintinė
Vidaus reikalų ministerija parengė ir išplatino atmintinę, skirtą dviračių transporto priemonių vairuotojams.